darkness| Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Etter et svært ublidt møte med irc'erne på #Trondheim @ undernet, prøver jeg igjen her. Jeg ønsker info om VGS i Trondheim sentrum som tilbyr allmenn påbygging. URL og slikt til skolenes sider er hyggelig, men jeg vil vite mer om hvilke type folk som går der, karaktersnitt osv osv. - altså personlige meninger om skolene. Jeg er bergenser.. kanskje trøndere og bergensere enkelt og greit ikke går sammen? Endret 13. september 2004 av darkness| Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Heisann. Vel, det finnes dessverre ingen (som er meg bekjent) skoler i "sentrum" som har allmenn påbygning. De to jeg vet av heter Brundalen og Tiller. De ligger henholdsvis i/på (du gjettet det) Brundalen og Tiller. Tiller: Ligger ca 30 min kjøring utenfor Trondheim. Er et (i mine øyne) industri/butikkområde. (Smart Club, City Syd (tr.heims største kjøpesenter), Elkjøp, Lefdal m.m). Helt ok skole, men du er nok omgitt med smørkniver. Snittet ligger vel på rundt 3.0. Er ikke helt sikker. Brundalen: LIgger på motsatt side av byen i forhold til Tiller. Her også er det litt kjøring i forhold til sentrum, dvs ca 25 minutter. Helt ok sted med masse fester og folk. Brundalen er en av tr.heims største skoler med omlag 1000 elever. Masse byggfag og elektrofag der. Snittet her er også ikke akkurat avskrekkende høyt. Tipper rundt 3. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Uffda.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Heimdal har visst og allmennfaglig påbygning. so ja, ikke egentlig ligger i tr.heim, men på Heimdal, men hadde jeg hatt valget hadde jeg valgt Heimdal Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Mulig at Heimdal har det. Jeg er egentlig ikke sikker. Men, det må jo være en grunn til at alle de jeg kjenner som går AP har valgt enten Tiller eller Brundalen foran Heimdal. Heimdal er i mine øyne en mye bedre skole enn de andre to. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nå er ikke jeg så god på skoler i Trondheim siden jeg ikke bor der selv, men Katta ligger vel iallfall i sentrum. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Katta har ikke AP, dessuten er det en ekkel skole med mange gothere og raddiser! NUFF SAID! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 raddiser Win! Gotere er jo uansett bare kos, hvem ellers skal man peke på mens man hånler? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 raddiser Win! Gotere er jo uansett bare kos, hvem ellers skal man peke på mens man hånler? Derfor man bør gå på naboskolen slik at man kan betrakte og ødelegge! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva med Strinda? Tror det er en bra skole, min kusine går der Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Katta har ikke AP ok. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Katta har ikke AP, dessuten er det en ekkel skole med mange gothere og raddiser! NUFF SAID! Så enig så enig. Om Katta hadde AP så ville jeg ikke har gått der. Har vært der en gang og det var en gang for mye. Helt annen stemning. Og masse freaks som går der. Skal ikke si mer om det er noen her på forumet som går på Katta, så den personen ikke følere seg uthengt eller "mobbet" på noen måte. Følte meg heller ikke "hjemme" der heller, men det har jeg gjort på Heimdal(da jeg gikk der) og Ladejarlen(der jeg går nå). Endret 13. september 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg går på Katta i Oslo. Er en god blanding av "ræddiser", kvasigotere, pønkere, normale mennesker, konservative, idioter, hyggelige og bra folk, innvandrere, helnorske, rødhårede og grandprix-entusiaster. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva med Strinda? Tror det er en bra skole, min kusine går der Som jeg skrev tidligere. Såvidt jeg vet så er det kun Tiller og Brundalen (muligens Heimdal) som har skikkelig Allmenn Påbygning. Om noen VET av noen andre skoler så kan de gjerne nevne de. Å rope ut tilfeldige VGS'er i Trondheim hjelper trådstarter lite. Dette er ikke ment som kritikk, kun til hjelp for trådstarter. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Er nok bare Brundalen, Tiller og Heimdal. Disse tre jeg fikk høre av en venninne som skal gå AP. Litt kjipt da alle disse tre ligger i hver sin ende av byen. Edit: Katta er da ikke så ille er bare litt skremmende å komme dit. Det første som møter deg er folk med dreads, hullete klær og sikkerhetsnåler i ørene. Endret 13. september 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tiller: Ligger ca 30 min kjøring utenfor Trondheim. Brundalen: Her også er det litt kjøring i forhold til sentrum, dvs ca 25 minutter. Alt for mye. Halve tiden er nok mer passe. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Takker for alle svar. Jeg tror jeg tar og står over AP i Trondheim.. Jeg hadde forestilt meg at det var noen skoler i selve Trondheim sentrum. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg hadde forestilt meg at det var noen skoler i selve Trondheim sentrum. Det finnes nok ja: 20-Timers kurset: (for de som har tatt fagbrev/oppnådd yrkeskompetanse) Brundalen (ca 20min med bussen fra sentrum) Gerhard Schønings skole (MIDT i sentrum) Trondheim Katedralskole (MIDT i sentrum) 30-Timers kurset: Brundalen Tiller (ca 20min med buss fra sentrum) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Åh Men koster slikt penger? Jeg har nemlig tatt fagbrev når jeg skal ta AP Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Dette er jo en del av VGS, så nei det gjør det ikke. (Med mindre du gjør det på en privat skole). Husk at det er en god del som søker på påbygging, så det kan være vanskelig å komme inn. Jeg har selv tenkt å ta 20-timers kurset neste høst, så kanskje vi havner i samme klasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå