genesis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nå kjøpte jeg nettop nytt lydkort for å endelig få dette drittet til å fungere. Jeg vil ha surround i spill. Jeg har muligheten, og den har jeg hatt en stund, men jeg får det altså ikke til å virke. Lydkort_ Gainward hollywood@home. Jeg har recieveren koblet til akkurat slik den skal være. Jeg kjører test via driverne, men center + bak virker ikke. Når jeg i powerDVD spesifiserer spdif, så får jeg surround. Hva er gale? Finnes det program som kan tvinge signalene til spdif istedet for analog? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Spdif er en digitalstandard for 2 kanaler, dvs stereo. Hvis du skal har 5.1-lyd må du bruke dolby digital, dts e.l. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 SPDIF støtter selvsagt 5.1, men i spill så er det svjv kun Nvidias Soundstorm og Intel sitt Azalia som støtter enkoding til AC3/5.1. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Vurder sterkt å sende dritten tilbake. Informasjonen på kortet er sterkt misledende. Er det altså INGEN skikkelige lydkort på markedet? (lydkort per chippsett er uaktuellt) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du må nok vente på enten kommersielle DD-enkodingsprogram eller nVidia SoundStorm-produkter på PCI Express for å få DD ut på S/PDIF i spill. Det kortet du har kjenner jeg ikke til, men 5.1 via digitalutgangen funker fint på mitt Audigy-kort. Du må konfigurere PowerDVD også, men det visste du sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå