Gå til innhold

RPG til "lokalt" bruk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å kikke litt på et RPG. Jeg har ikke vært noe særlig borti denne sjangeren siden sånn ca. Daggerfall / Baldurs Gate, og er dermed rimelig utdatert på hva som er gøy for tiden. Sånn ellers har jeg stort sett bare spilt Warcraft 3 i det siste, og ikke fulgt så nøye med i spill-verdenen, så jeg er nødt til å søke litt ekspertise her. Saken er nå at jeg har lyst å spille et RPG. Kravene er ganske enkle, man skal kunne spille minst to stykker sammen i LAN, og man skal ikke trenge å spille online. Bortsett fra det er det ganske fritt frem egentlig. Jeg skal ikke mase om noen lang presentasjon her, men hvis noen har noen gode tips jeg kan sjekke ut hadde jeg blitt glad.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morrowind og Gothic II er to veldig gode rpg-spill

Morrowind har ikke multiplayer.

Ellers kan jeg anbefale Arcanum. Single-player delen der er helt brilliant, dog har jeg hørt at MP-delen er heller laber (og det er ikke samme main quest som i SP-delen). Dersom Hack&Slash-ClickFest-RPG kan aksepteres, vil jeg tro at Dungeon Siege er et spill som passer. Men jeg har ikke selv spilt det i MP, så jeg vet ikke hvordan det er med quests og sånt der.

Lenke til kommentar

De rollespilletene jeg hat hatt mest glede av på lokal lan, er Baldurs gate 2 og Icewinddale 2. De krever jo en del timer, men har man timer til rådighet er de sikre vinnere både alene og med venner. Diablo2 liker jeg også, men det er jo mer hacknslash enn rpg. (bare så det er sagt, jeg liker hackenslash)

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg anbefale Arcanum. Single-player delen der er helt brilliant, dog har jeg hørt at MP-delen er heller laber (og det er ikke samme main quest som i SP-delen). Dersom Hack&Slash-ClickFest-RPG kan aksepteres, vil jeg tro at Dungeon Siege er et spill som passer. Men jeg har ikke selv spilt det i MP, så jeg vet ikke hvordan det er med quests og sånt der.

Dungeon Siege er konge i MP, like bra som Diablo 2 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...