Gå til innhold

Hva er best av AMD og pentium?


Hologram

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny pc snart og lurer på hvilke deler som er best... :blush:

1. Jeg har lurt på å kjøpe en pentium4 3,0 ghz.. hvordan er den i forhold til AMD? 2. Vil nok overklokke den litt på et senere tidspunkt... Hvilket merke er best med tanke på det?? :hmm:

3. Lurer også litt på hovedkort... Det kommer jo an på hvilken socket jeg trenger, men hva er best der når det gjelder enkel overklokking??? :hmm:

 

4. Er det noen feller det er lett å gå i som jeg bør passe på ved kjøp av deler?? :ermm:

 

5. Lurer også på kontrollerkort... Pleier å drive med mange forskjellige ting på en gang på pc'en og har fått tips om at jeg bør ha et SCSI kort for å unngå problemer :whistle: ... Hvordan fungerer det og hva trenger jeg? Har sett litt på Komplett, men jeg ble ikkje særlig klokere.....!! :dontgetit:

 

Håper noen kan gi meg litt råd for hvordan jeg bør gå frem :) !!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig rart du bare har fått 1 svar på posten din siden den er om AMD vs INTEL. Det pleier somregel å "koke over" i sånne poster,he he he,Men siden du skal ha ny pc så vil jeg be deg tenke deg nøye om før du bestemmer deg,AMD sin socket 939 er jo helt rå med bla 64bit teknologi og kommer med pci xpress senere i høst (noe jeg selv venter på) og blant u klokkede pc`r er det noe av det beste "so far". INTEL sin nye socket har allerede pci xpress og støtte for den nye DDR2 minne men er "bare" 32bit....Nei det er ikke lett å velge men personlig mener jeg at fremtiden er 64bit,pci express og DDR2 og foreløpig har ingen plattformer alt dette så jeg venter litt til.

Lenke til kommentar
Jeg bruker og si "Voksne folk kjøper kvalitet - Pentium! Og barn som ikke har råd til bedre, kjøper AMD"

 

Tenker dette innlegget starter litt kokeri  :D

jeg ville nok sagt det anderledes "folk som vet bedre kjøper AMD"

 

har selv en pentium 4 2.8 ghz men jeg er langt fra fornøyd og kunne godt tenkt meg en amd 64

Endret av Evilman
Lenke til kommentar

Helt enig med snekker'n. Dette er et jevnt løp. Hva du bør velge kommer ann på hva du skal bruke det til. Intel systemer klokker glimrende og har meget gode hovedkort. A64 har noe høyere ytelse i enkelte aplikasjoner og andre er intel best på.

 

Les noen tester, gjør deg opp en mening selv, dette finnes det ikke noe fasitsvar på :thumbup:

 

lykke til

Lenke til kommentar

jeg trodde når jeg var liten at pentium var best, selv om jeg ikke visste om andre...

 

nå ville jeg har valgt amd, og det skal jeg, om ca et år tenker jeg, akkurat nå, så sitter jeg med en pentium III på 800MHz, og pga dårlig hovedkort, kan jeg ikke overklokke.. :sad:

 

det jeg mener å huske at er fasit svaret, er at intel er best på encoding, mens AMD er best på alt det andre..

 

jeg ville ha ventet, hvis jeg var deg, for det skal jeg, og så blir det socet 939 med pci express...

Lenke til kommentar
Jeg bruker og si "Voksne folk kjøper kvalitet - Pentium! Og barn som ikke har råd til bedre, kjøper AMD"

 

Tenker dette innlegget starter litt kokeri  :D

Det var rett, men så kom Amd64...

 

 

EDIT

****

 

Litt mer mening til innlegget: Kjøp en Xp-m 2500+ og overklokk den, då har du noe i mellom tiden hvis du ikke kjøper Amd64 nå.

Endret av Carrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...