Cereal Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Er det noen som har kjennskap til GlobalWin WBK68? Har en Xp1500+ og temperaturen ligger på 45grader, er dette normalt? er det noen som har samme type Cpu og vifte? Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg har og ei globalwin vifte til min xp 1600+ som ligger på 1100 MHz siden jeg klarer ikke overklokke den til det den er lagt for... men uanz så ligger tempen på nå ca 50°, DET KAN IKKE VÆRE NORMALT! Den kosta 500 kr og kjøler ikke. /me føler seg snytt Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 WBK68 er ingen kraftig kjøler. Det er en ganske standard aluminiumsribb med en ikke altfor kraftig vifte. Det er nok fullt mulig å få lavere temperaturer med den, men jeg ser ingen grunn til å gjøre noe drastisk når temperaturen ligger på behagelige 45 grader.. XenTer, du må jo gjøre no alvorlig feil! Din cpu er ikke akkurat særlig varm, og det virker som at du har en av GW's cak kjølere og de er temmelig kraftige! Orker ikke gjennomgå alt som kan være feil her. Søk litt på forumet. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Det ER ikke normalt med 50 grader.. jeg har sjøl bare 37 grader på en overklokka XP1800+ Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 "#!¤/(/"#%(&/!"%&(/¤ dere kan ikke gjette hvor MYE jeg sliter og har slitt med de "#¤%#"¤%/ nye delene mine, multiplieren er låst på 11x og når jeg klokker rammen over 100MHz (DDR) så vil ikke windows starte, og klokker jeg den litt til vil ikke PC-en starte, når jeg stiller på pci/agp/ettellerannet til 4:4:1 (3:3:1 har jeg) starter PC-en ikke! HVA SKAL JEG GJØRE? Jeg har fått hjelp ifra mange som er proffer med hardware men de syter på rammen osv til slutt og gir opp hva skal jeg gjøre jeg tror jeg får det til men tror ikke PC-en liker meg vet dere hva det er`? :sad:(( ?? Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 forresten, en ting til som kan være noe.... skal ikke BIOSen identifisere cpuen NÅR jeg booter opp som: AMD XP 1600+ !? Det står nå hos meg AMD Athlon . Skal jeg sjekke om det er en XP i det hele tatt? Ja jeg tror jeg skal det nå se om buttikken har snytt meg eller noe da jeg leverte den inn for det nye HKet.... (de klarte kortslutte det første) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 XenTer: se på hovedkortet ditt, der er det sannsynligvis en jumper der du kan skifte mellom 100mhz og 133mhz fsb. Denne skal stå på 133. Vil vel tro at det er feilen, ellers så er det godt mulig at det er du kan gjøre det i bios også/i stedet. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 den er helt sikkert en xp, men når den kjører på 100mhz så viser den athlon, og ikke xp Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Leste visst litt fort over postene, så ikke at den ikke identifiserte som XP, men det underbygger bare teorien min mer, ta en titt i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 jeg har jeg har jeg har jeg HAR GHORT DET! Viss den jumperen er UNDER HKet da er det ikke rart men det er kun 1. Ja kun 1! Jeg og en til har finkjemmet over flaten på HKet det er ikke en til jumper utenom den til BIOSen (reset jumperen) og som jeg sa tidligere, stiller jeg FSBen i BIOSen starter ikke windows (ved litt FSB boosting) og høyere enn 118 MHz FSB booter den ikke. Jeg tok en titt under ribba (litt stress måtte enten ta ut hele HKet eller bare skru ut poweren i toweret, kan jo gjette hva jeg gjorde... Og gjett hva slags farge det var på overflaten? Den var grå! Jeg kan ikke huske noen gråe XP cpuer, men kan godt være... Prøver å finne ut det nå menne EHM? Er jeg snytt? Hva er lovene nå igjen, jeg kjøpte CPUen en stund siden xp1600+ for 1500.. Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 RETTELSE: Jeg kjøpte en XP 1600+ da, jeg satte allt i selv, for andre gangen siden det var noe galt med det første HKet, det kortslutte DE men skyldte på meg at jeg hadde festa det med 2 skruer (festa det med 4 og passet på at det ikke kontakta toweret), da jeg fikk det andre etter sånn ja... 3 uker til. Ville ikke det heller boota, ressetta biosen flere ganger osv... Leverte hele PC-en og sa de kunne fikse det nå! Da jeg fikk det igjen etter 1 uke sa han ene at han hadde bare resetta biosen, jeg såg klart og tydelig at ledningene (strøm de som låg over rammen) var FLYTTET. Hmm når han hadde bare ressetta biosen... Jaja. Men siden da har jeg slitt med FSBen, har ikke gadded å stresse mer før nå. Men er de virkelig så tosker at de BYTTER cpu og sier biosen var det eneste de rørte? Burde jeg saksøke de eller noe? KAnskje bare ta den gammeldagse metoden ta med alu balltre? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Tv2 hjelper deg og forbruker etellerannet på nrk kontekt viss du ikke klarer det så ringer du pellepolitibil og han onkel richard :smile: og så kan du bruke alu balltret ditt Lenke til kommentar
XenTer Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 ååå de skal dø! Viss de sier "ops vår tabbe få den cpuen din så skal vi bestille en amd xp 1600+ til deg, kommer sikkert neste uke" (de sier neste uke til det har gått 2-3). Da blir jeg iallfall snytt, nå koster jo den 800 eller noe? Jeg betalte 1500!! Det er sikkert sånn de har økonomien sin, de snyter alle som vil ha en AMD, de hater AMD de har sånn AMD fobi, det må være sant det om intel da "Intel inside idiot outside" Ikke ta det tungt alle Intel eiere :razz: Kankje noen vil føye til litt AMD fakta hvorfor det er bedre enn intel sånnt at jeg kan skjelle de ut på det og? JAja trener meg med balltre til mandag iallfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå