asbjornu Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg er egentlig på utkikk etter en hodetelefon-forsterker, men tenker at når jeg først skal bruke rundt 1.000 kr på noe sånt, så kan jeg like gjerne slå til og kjøpe et sett skikkelige høyttalere istedet. Så da lurer jeg ganske enkelt på hvilke 2(.1)-høyttalersett som finnes som har utgang for hodetelefon? Lenke til kommentar
SeT Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Z-2200 fra logitech har det... Gode høyttalere til en rimelig pris.. må vel opp i 1200 kr da men Lenke til kommentar
JensL Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har ikke Klipsch noe sånt? Kanskje litt dyrere enn du hadde tenkt, dog. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Jeg har disse som jeg er godt fornøyd med: Altec Lansing 4121 Det er uttak for headset på den høyre høyttaleren - veldig praktisk. Endret 13. september 2004 av Shimano Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Men husk at kvaliteten på hodetelefonforsterkeren på slike høyttalere er milevis fra det du kan få ved å kjøpe f.eks Rega Ear. (koster 1800kr...) Men så får du jo høyttalere da, og med mindre du har hodetelefoner til 1500-3000kr er det ikke så fryktelig mye å tjene på en dyr hodetelefonamp. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Z-2200 fra logitech har det... Gode høyttalere til en rimelig pris.. må vel opp i 1200 kr da men 1200 kr er akseptabelt. Men nøyaktig hvor på Z-2200-høyttalerne er hodetelefon-utgangen? Jeg kan ikke se den på noen bilder av systemet. Er utgangen på "fjernkontrollen" som følger med? Z-2200 ser jo fin ut, og er vel nøyaktig noe slikt jeg kunne tenke meg om hodetelefonutgangen er intelligent plassert. Hva slags innganger/tilkoblinger har Z-2200? Er det bare en fastmontert minijack-kabel av noe slag, eller? Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Men husk at kvaliteten på hodetelefonforsterkeren på slike høyttalere er milevis fra det du kan få ved å kjøpe f.eks Rega Ear. (koster 1800kr...) Jeg er klar over at kvaliteten ikke er den beste, men dét er ikke hodetelefonene jeg har, heller. Dessuten har jeg bare et SoundBlaster Live! 128 PCI-kort, så det er grenser for hvor god lyd PC-en klarer å servere, uansett. Lenke til kommentar
Procli Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Z-2200 fra logitech har det... Gode høyttalere til en rimelig pris.. må vel opp i 1200 kr da men 1200 kr er akseptabelt. Men nøyaktig hvor på Z-2200-høyttalerne er hodetelefon-utgangen? Jeg kan ikke se den på noen bilder av systemet. Er utgangen på "fjernkontrollen" som følger med? Z-2200 ser jo fin ut, og er vel nøyaktig noe slikt jeg kunne tenke meg om hodetelefonutgangen er intelligent plassert. Hva slags innganger/tilkoblinger har Z-2200? Er det bare en fastmontert minijack-kabel av noe slag, eller? Jeg har de høytalerne - kjempebra lyd! Absolutt et meget bra kjøp! Hodetelefon-utgangen er på fjernkontrollen. Der kan du styre volumet, bassen og som sagt koble på hodetelefonene dine. Edit: Hva slags innganger, tilkoblinger den her husker jeg ikke i farten (sitter på jobb nå), men her har du sikkert lest!? Z-2200 Endret 14. september 2004 av Procli Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Har også z2200 fra logitech, Glimrende høytalere!! Med hæy lyd i doom3 blei jeg vettaskremt Headset kontakt finner du forresten på volum kontrollen (som også er genial) V edit: leif Endret 14. september 2004 av vetle Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Z-2200 ser jo fin ut, og er vel nøyaktig noe slikt jeg kunne tenke meg om hodetelefonutgangen er intelligent plassert. Hva slags innganger/tilkoblinger har Z-2200? Er det bare en fastmontert minijack-kabel av noe slag, eller? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 tøffe gutter bruker logitechen:D Drit bra høytalere som sparker mer enn du tror Lenke til kommentar
am3k Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Helt sånn uten videre fikk jeg lyst på nye høyttalere selv Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 tøffe gutter bruker logitechen:D Drit bra høytalere som sparker mer enn du tror Tøffe gutter bruker 50000 på ny PC og hvorav under 2000 kr på lyd-delen.... Men musikere kjøper et stereoanlegg :-) Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Hjertelig takk for svar alle sammen. Det blir nok til at jeg kjøper meg Z-2200, da dette ser ut som et godt høyttalersett som dekker alle mine behov. Tjobing! Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hm. Etter en del undersøkelser har jeg funnet ut at Z-2200 har en såkalt «passthrough» hodetelefonutgang. Dette passer meg ekstremt dårlig, da halve poenget med dette høyttalersettet skulle være å få en forsterker med volumkontroll til hodetelefonene mine. Dét kan altså så vidt jeg kan skjønne Z-2200 ikke være. Dette er fryktelig dumt. Jeg har undersøkt med Logitech direkte, og fikk der vite at absolutt alle høyttalersettene deres har passthrough hodetelefonutganger. Jeg kan derfor ikke kjøpe høyttalersett fra Logitech. Jeg er derfor tilbake til rute én. Er det noen som kan hjelpe meg å finne et høyttalersett som oppfyller følgende krav: [list] [*]Satelitt/bord-høyttalerne må ta liten plass [*]De bør helst kunne plasseres på mange forskjellige måter, f.eks. både stående og liggende. Gjerne også vegg-montérbare. [*]Subwoofer er ikke nødvendig [*]Hvis settet inneholder subwoofer, må den ikke være for stor [*]Det må være utgang for hodetelefon [*]Hodetelefonutgangen kan [b]ikke[/b] være passthrough, det vil si at volumkontrollen på høyttalerne også fungerer på hodetelefonutgangen [/list] Kort forklart vil jeg egentlig ha en hodetelefonforsterker med et par høyttalere påmontért. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Jeg gjentar mitt forslag: Altec Lansing 4121 Volumet i tilkoblet headset justeres med volumknappen på den høyre høyttaleren. Endret 27. september 2004 av Shimano Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvorfor ikke legge til en Rega Ear hodetelefonforsterker Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har disse som jeg er godt fornøyd med: Altec Lansing 4121 Det er uttak for headset på den høyre høyttaleren - veldig praktisk. disse ser knall!! Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg gjentar mitt forslag: Altec Lansing 4121 Hvordan er justerings- og plasseringsmulighetene på disse høyttalerne? Jeg har et ganske smalt PC-bord og en veldig stor og bred skjerm (Apple Cinema Display 23"), så høyttalerne blir mest sannsynlig nødt til å henge på veggen eller ligge under selve skjermen (hvis det er plass). Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hvorfor ikke legge til en Rega Ear hodetelefonforsterker Selv om en hodetelefonforsterker sikkert hadde tatt unna 90% av bruken, er det kjekt om de siste 10% kunne blitt fylt av lyd i fri luft, strømmende ut av et sett passe gode høyttalere. Derfor er et høyttalersett med hodetelefonutgang det optimale. Ellers takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå