3c1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Noen som kan hjelpe med med hvordan jeg får en og en verdi ifra en multiple select. Verdiene skal brukes i cfml-kode, så dersom det må brukes skript, så må det være mulig og konvertere til en cf-variabel. For å utdype: Sett at jeg har følgende kode: CODE <select name="navn" size="5" multiple> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="3">3</option> <option value="4">4</option> <option value="5">5</option> </select> Si at 2 og 3 er valgt. Hvordan får jeg tak i disse verdiene hver for seg. Får bare tak i "2, 3". Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Du blir nødt til å enten: 1. loope gjennom den "komma-separerte listen" som blir sendt når man velger flere valg i en multiple select.. 2. Eller bruke ListToArray(), som konverterer listen til en Array. ListToArray() er det desidert enkleste og bruker minst kode, så.. Eksempel på bruk av ListToArray() <cfset foo = ListToArray(Form.navn)> da vil du ende opp med variablen foo som er en array med verdiene fra select-boxen, hvor du vil ende opp med: #foo[1]# (som er 2) og #foo[2]# (som er 3) Endret 13. september 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
3c1 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Funker som en drøm. Takk så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå