Tfosheim Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 DDR600-minne fra A-DATA Nok en produsent har lansert DDR600/PC4800-minne med DDR(1)-teknologi. Modulene som er godkjent for 600 MHz effektivt gjør sitt for å holde livet i teknologien som stadig trues av DDR2 - men de er ikke de første. Les artikkelen her Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ser meget interessant ut for overklokking av P4 systemer. Mulig jeg må vurdere nye brikker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 De nye modulene bryter derimot ikke regelen om at tilgangstidene går opp i takt med frekvensen, og Vitesta DDR600 tikker derfor inn på CL3 - som nesten er like tregt som enkelte av de raskeste DDR2-modulene på markedet. Jeg likte den setningen der hehe. "nesten like tregt som noen av de raskeste DDR2-modulene". Skulle likt å sett modulene spesifisert på en helt annen måte: Teoretisk overføringshastgihet i MB/s og Tilgangstider i ns. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Husker så godt en uttale fra Novec eller en annen moderator på Overklokking.no-forumet som eplekjekt sa at DDR400 var oppe mot begrensningen på hva DDR(1) klarte. Håper den "guruen" får med seg denne saken Endret 13. september 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 De nye modulene bryter derimot ikke regelen om at tilgangstidene går opp i takt med frekvensen, og Vitesta DDR600 tikker derfor inn på CL3 - som nesten er like tregt som enkelte av de raskeste DDR2-modulene på markedet. Jeg likte den setningen der hehe. "nesten like tregt som noen av de raskeste DDR2-modulene". Skulle likt å sett modulene spesifisert på en helt annen måte: Teoretisk overføringshastgihet i MB/s og Tilgangstider i ns. Samt effektforbruk og kapasitet per kanal! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Teoretisk overføringshastgihet i MB/s og Tilgangstider i ns. Jepp, det ville gi et bilde på hvordan disse egner seg ytelsesmessig i praksis. Sitter med bl.a. et P4 system med ddr400 som kan kjøres på svært lav latency, og lurer veldig sterkt på hva økt frekvens har å si for ytelsen når man samtidig kjører såpass slakke timings som disse modulene gjør. Har ikke brydd meg om å bruke penger på å kjøpe høyere spesifisert ram pga. nettopp dette. Opplysninger om nettopp tilgangstider samt teoretisk båndbredde ville nok gjort det enklere å bestemme seg. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har ikke helt fått med meg alt angående forskjellene for DDR og DDR2. Jeg har liksom fått det for meg at DDR2 skulle fortsette der DDR stoppet. Ifølge denne artikkelen så virker det som at Disse kommer til å overlappe hverandre ganske mye..... Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Til info så har Databutikken.com tatt inn A-Data minnebrikker tidligere. A-Data har blitt kjent over hele verden for noen meget overklokkings-vennlige moduler, så der nok ikke lenge før det blir flere som selger dem i Norge. Endret 13. september 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå