Gå til innhold

Hva er det verste som kan skje hvis man er uheldig under mon


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvis man er uheldig å glippe skrutrekkeren av vifta når man fester den og den kommer i hovedkortet, akn det da bli ødelagt. kan man "klemme i stykker" CPU hvis man presser for hardt når man skal montere vifte?

Er litt viktig for meg å vite fordi at silent viking, som jeg har kjøpt er sinnsykt vannskelig å montere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er bare den at hvis jeg returnerer maskinen for 3. gang og de folka på komplett.no må bytte hk og cpu for 3. gang tror jeg de vil bli litt mistenksomme og gi meg regninga. derfor er jeg litt skeptisk til detta. vurderer faktisk å bore hull i veggen min og sette datan på kjøkkenet, så blir det også brukt til noe. litt trim har jeg jo godt av når jeg skal ha i ny cd i min asus 40x brenner :)

 

Og jeg for jo tilogmed brukt kjøkkenet :)

(kanskje ikke så stor allmenn interesse for kjøkkenet mitt, men...)

Lenke til kommentar

Skrutrekkeren min glapp utallige ganger mens jeg installerte Silent Viking på hovedkortet mitt. Heldigvis for meg hadde Asus var glupe nok til å plassere en tynn, gjennomsiktig plastmatte over kretskortet i området rundt prosessorsokkelen, slik at hovedkortet ikke ble skadet. Silent Viking er ekstremt vanskelig å montere, men det skal faktisk endel til for å prestere å knuse kjernen, selv på en Athlon. Min er fortsatt like hel, selv om jeg ikke er verdens MINST klønete for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Er en del ting som _kan_ skje, hvis man ikke er forsiktig. Man kan knuse kjernen på cpu'n, men dette kan vel unngås med å bruke en shim.

Man kan glippe skrutrekkern og kjøre den nedi hovedkortet og dermed ødelegge det. Eller du kan klemme for hardt ned med skrutrekkern når du prøver å får på de klipsa nedi der, sånn at "metall-klips-tingen" ødelegger banene på HK'et, en kamerat av meg klarte å prestere det.

Men er man forsiktig så går det meste bra. Pass på at vifta sitter skikkelig, jeg hadde en vifte jeg ikke fikk skikkelig innpå klipsene, den spratt plutselig av igjen etter ca 20sec. Da ble det hektisk :/ Spes. når jeg har AMD tb 1,4. Den blir jo passe fort varm :smile:

Lenke til kommentar

Du tror du har montert kjøleren riktig.. Du setter i gang maskina. Etter få sekund stopper alt. (prosessoren er brent opp). Du ser etter og i øyekroken kan du se den 500 gram tunge kobberklumpen dette ned på skjermkortet som blir ødelagt, hovedkortet blir vrak etter at kjøleren dro med seg ett par transistorer på veien mot ditt nye geforce 4 ti 4600.

 

Dette skulle vel gjøre vondt nok?

Lenke til kommentar

En ting som er svært viktig når man monterer CPU er at man monterer denne før man monterer HK`et i kabinettet. Som regel er HK`et montert med 6 skruer, og det sier seg selv at det kan bli spenninger i HK`et når man trykker på klips, bøyler m.m.

 

Har selv erfart at skrutrekkeren glapp idet jeg skulle spenne fast bøylen til kjøleribba. Resultatet ble at jeg traff en motstand på HK`et med det til følge at denne løsnet. Heldigvis for meg, har jeg lang erfaring i lodding, og det rette utstyret, så dette fikk jeg fikset.

 

Anbefaler ikke å prøve dette på egenhånd hvis uhellet skulle være ute.

Hvis det skjer eller har skjedd, så ta vare på komponenten(e), og eventuelt kontakt meg, så kan jeg muligens fikse dette for en rimelig penge. Med forbehold om omfanget av skaden selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Quote:


alansmith skrev (2002-05-09 11:01):

Jeg monterte min Silent Viking med letthet.

Det jeg synes var vanskelig, var å få av boxed vifta som jeg hadde fra før. Jeg glapp skrujernet, men skadet ikke noe viktig på hket. Puh!


SV har jo en slik en tapp som gjør det lettere å sette fast festene.



alansmith:juster bildet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...