[Noway]Gollum Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) #emnetittel endret av It's me# kan noen som har peil på skjermkort si meg noe om mitt ny-innkjøpte skjermkort ATI Abit X800 PRO og gi noen tips evt triks om hvordan man får best ytelse og hva det kan brukes til? Endret 13. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Her finner du info om kortet: Skjermkorttabell Skjermkort brukes fortrinnsvis i datamaskiner, men du kan sikkert bruke det som pynt, eller som malingsskrape... Nei, seriøst så er det et bra skjermkort som egner seg bra til det meste. Du vil kunne kjøre de aller fleste nyere spill på full guffe... Når det gjelder hvordan du får best ytelse, er det mange tips å triks rundt om på forumet, bare å ta et søk. Men om du ikke har særlig peiling, bør du holde deg unna overklokking og flashing av kortet. Generelt kan jeg si at du bør ha en noenlunde ny versjon av ATIs driver (For tiden Catalyst 4.9). (http://www.ati.com). Det finnes også en alternativ driver, som noen foretrekker, den heter Omega og finnes her: http://www.omegadrivers.net Endret 13. september 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
[Noway]Gollum Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) ok! takk! har den siste catalyst driveren. hva er forskjell på catalyst og omega? vil jeg merke noe forskjell tror du? Har også ett prgram jeg lastet ned for å klokke opp litt som heter Rage 3d. vet ikke om jeg ser så stor forskjell ved første øyekast men det blir sikkert merkbart i 3dmark03. Spiller forresten Amerikas Army og der merker jeg en vesentlig forskjell i FPS fra mitt gamle 9600XT kort Endret 13. september 2004 av [Noway]Gollum Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Catalyst vs. Omega er smak og behag. Som oftest er Omega minimalt raskere enn vanlig Catalyst, men på den annen side kommer de nye Catalyst-driverne raskere ut (siden Omega bare er moddete catalyst-drivere), og dermed kan da Catalyst være litt raskere. Hvis du allerede har Catalyst og er vant til det, er det ingen grunn til å bytte... Et lite tips angående Rage3D, er at du der kan "tvinge" maskinen til å kjøre en hvis oppdateringsfrekvens i spill. De aller fleste spill har ikke instillinger for dette og da kjøres automatisk spillet på 60Hz. Med Rage3D kan du stille inn på så mye som skjermen tåler... Har du LCD er dette på den annen side ikke nødvendig. Lurer også på om ikke ATI i sitt nye "Control Center" har støtte for å tvinge fram en oppdateringsfrekvens(?)... Når det gjelder overklokking kan du teste ut ATI tool. Men til ditt bruk ville jeg foreløpig ikke klokket. Ingen vits i å gjøre det, når ting virker som det skal, med mindre du er av den eksperimentelle typen da Lenke til kommentar
[Noway]Gollum Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Catalyst vs. Omega er smak og behag. Som oftest er Omega minimalt raskere enn vanlig Catalyst, men på den annen side kommer de nye Catalyst-driverne raskere ut (siden Omega bare er moddete catalyst-drivere), og dermed kan da Catalyst være litt raskere. Hvis du allerede har Catalyst og er vant til det, er det ingen grunn til å bytte... Et lite tips angående Rage3D, er at du der kan "tvinge" maskinen til å kjøre en hvis oppdateringsfrekvens i spill. De aller fleste spill har ikke instillinger for dette og da kjøres automatisk spillet på 60Hz. Med Rage3D kan du stille inn på så mye som skjermen tåler... Har du LCD er dette på den annen side ikke nødvendig. Lurer også på om ikke ATI i sitt nye "Control Center" har støtte for å tvinge fram en oppdateringsfrekvens(?)... Når det gjelder overklokking kan du teste ut ATI tool. Men til ditt bruk ville jeg foreløpig ikke klokket. Ingen vits i å gjøre det, når ting virker som det skal, med mindre du er av den eksperimentelle typen da tja har du la oss si en moped som er blombet ned til å gå i 50 km/t og alle kompisene dine kjører i 60km/t... og du fjerner plomba og "fliser" de med 10-15km/t.. hva gjør du da? joa like at ting yter det jeg kan få til men ikke for enhver pris.. om jeg må begyne med vannkjøling på skjermkort etc da er det utenfor min rekkevidde. min pc tåler nemlig ikke vann.. hehe Takk for tips skal sjekke ut ATI tool og myse litt dypere på alle de "farlige"knappene i rage 3D så om jeg ikke skriver her inne på en stund er det fordi jeg da har bestilt nytt skjermkort igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå