pekki Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva bør jeg gjøre for at pc'en min skal være sånn noen lunne sikker på nettet? Kan jo alltids bruke XP sin firewall, men lurer litt på hva som trengs å stenges og hva som kan være åpent. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvis du blokkerer alle portene utenom port 113 (med drop eller icmp unreachable), så burde du være noenlunde sikker. Lenke til kommentar
pekki Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Kan jeg da likevell kjøre alle programmer som messenger, fildeling o.l.? Hva skjer på port 113? Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hva som trenger være åpent avhenger av hva du ønsker og bruke av programmer. Dette er ganske enkelt forklart i XP sin firewall. Der kan du legge til program som skal ha tilgang og du kan blokkere program som du selv ønsker. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Kan jeg da likevell kjøre alle programmer som messenger, fildeling o.l.?Hva skjer på port 113? Port 113 er ident. Hvis du ikke bruker irc, så er det liten vits å bruke port 113. Men den porten er heller lite exploita, så du kan ha den åpen. Ellers går det an å bruke MSN i passive mode (du har ingen åpne porter). Med fildeling så må du åpne opp en port (og bruke den) hvis du skal gå inn i "active mode". Lenke til kommentar
pekki Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Stenger man ute de kjente virusene også ved å stenge portene eller bruker disse andre "hull"? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Stenger man ute de kjente virusene også ved å stenge portene eller bruker disse andre "hull"? Den siste tids virus har brukt hull i port 139 (netbios) og port 135. For mer info se på http://lists.gpick.com/portlist/portlist.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå