Gå til innhold

Win2003 VS WinXP

myhken

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt i forumet, og finner ingen tråder som spesielt tar opp det jeg lurer på.

Det jeg er ute etter, er om noen der ute bruker Win2003 på en pc, som de bruker som en "vanlig" pc. Det vil si en pc som brukes til bl.a spill, internett, office osv.

Det er vel mest spill delen jeg lurer på.

Vil jeg kunne få en like bra spill ytelese på en Win2003 maskin som en WinXP maskin?

Jeg la merke til at Win2003 virker mye raskere enn XP. Jeg la den inn på en bærbar PIII 500 Mhz med 256 MB RAM, og den ble MYE raskere enn da jeg hadde WinXP på den. ( før brukte den ca 10 min på å starte helt opp, nå ca 2 )

Synes hovedpc'en min begynner å bli i det tregeste laget, og skal uansett installere operativ systemet på nytt. Men hva skal jeg velge: WinXP pro (slik som jeg har i dag) eller Win2003 ent.?

Håper på noen gode tips, ganske kjapt....pc'en min trenger førstehjelp :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Win2003-server som arbeidsstasjon, og spiller det meste helt fint. Anarchy Online, Rainbow 6, FarCry etc. Mitt største problem har egentlig vært et crappy grafikk-kort, mer enn OS...

Windows 2003 server er tuna mer enn Windows XP, så det er ikke så rart det føles litt kjappere. Men jeg har prøvd å kjøre med 256 ram, og det går nesten litt for tregt. (På den annen side, det var virtual PC med Sharepoint og SQL server, ikke akkurat lette applikasjoner...)

Når det gjelder drivere, så funker det meste som funker på Win XP. Det eneste jeg ikke har fått til å funke, er drivere til Canon Ixus IV digitalkamera. (Har ikke testet på en stund, mulig det også funker nå.)

Kirikiri

Lenke til kommentar
Jeg la merke til at Win2003 virker mye raskere enn XP. Jeg la den inn på en bærbar PIII 500 Mhz med 256 MB RAM, og den ble MYE raskere enn da jeg hadde WinXP på den. ( før brukte den ca 10 min på å starte helt opp, nå ca 2 )

Synes hovedpc'en min begynner å bli i det tregeste laget, og skal uansett installere operativ systemet på nytt. Men hva skal jeg velge: WinXP pro (slik som jeg har i dag) eller Win2003 ent.?

Tror nok at grunnen til at 2003 server var raskere er at det var ny-installert, dvs at det ikke ligger masse programmer ol som skal lastes ved boot. Prøv å re-installer Windows Xp å se om om det ikke er like kjappt som 2003 server. Ser ingen grunn til at 2003 server skal gå "raskere" enn xp da begge bygger på samme teknologi.

Lenke til kommentar

Tror nok at grunnen til at 2003 server var raskere er at det var ny-installert, dvs at det ikke ligger masse programmer ol som skal lastes ved boot. Prøv å re-installer Windows Xp å se om om det ikke er like kjappt som 2003 server. Ser ingen grunn til at 2003 server skal gå "raskere" enn xp da begge bygger på samme teknologi.

Nei grunnen er nok ikke at Win2003 var ny inst, for WinXP var like ny. Kjørte Windows 98 på den før jeg la inn en helt ny og ren inst av WinXP. Da ble maskinen mega treg.

Men med Win2003 fikk den fart igjen.

Så at en her hadde spilt en del på win2003, så tar nok sjansen på å prøve.

Har uansett ghost bk av system partisjonen.....så må bare finne tid til 2-4 timers program installasjon en av dagene.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...