Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

E-post problemer med trådløs router Dlink 624+

Anbefalte innlegg

:( Hei !

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg meg instillingene på min trådløse router D-link 624+.

Problemet er ved sending av e-post. Jeg får feilmelding op at serveren har brutt. og at jeg må sende på nytt. Mottak av e-post går helt fint.

Disse problemene forsvinner når jeg kobler meg til kabelen rett i veggen, og ikke gjennom routeren.

Hva kan jeg gjøre ?

Takker for alle svar !

PS!

Kan heller ikke bruke WinMx gjennom routeren !

Endret av FallenA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som porter er sperret innenfra og ut. Finn frem til manualen ved å søke på google, og finn ut om porter er sperret.

WinMX er forresten en kjempe virusfelle og infiserer deg med spyware, makan til møkkaprogram skal man lete lenge etter, kjør f.eks SpyBot eller Ad-Aware så skal du se.

Lenke til kommentar

WinMX er etter min mening bare tull men her er det sikkert en eller annen port som skal opnes .

Når det gjelder problemet med å sende epost så sier du ikke noe om hvilken ISP du har men jeg anbefaler følgende .

Ta en reset på routeren og sett denne opp igjen . Om dette ikke hjelper så er neste skritt å prøve laste inn en ny firmware . Du kan også ta kontakt med DLink da disse til nå har svart pent på de få eposter jeg har sendt dem .

Lenke til kommentar

:blush: Jeg bruker DirectConnect som ISP. Alt fungerer 100% dersom jeg ikke bruker routeren.

Jeg har den siste softwaren, og har resatt, og satt opp routeren flere ganger, med det samme resultatet.

Hvilke porter som må åpnes osv. Samt hvordan dette gjøres vet jeg ikke, da jeg er helt "grønn" hva gjelder nettverk.

håper det er noen som kan hjelpe !

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har broren til routeren din Dlink 624 (uten pluss) Ingen av disse routerene blocker smtp portene default.

Ser ut til at det er SMTP instillingene i mail klienten din som ikke er helt

riktig.. SMTP *skal* være "mail.directconnect.no" uansett hvilke epost leverandør du bruker..

Lenke til kommentar

SMTP er allerede satt til mail.directconnect.no, har også prøvd mail.dcpost.no (som det står i tekniske oplysninger dra direct connect). dette hjelper ikke.

Som sagt så fungerer sending 100% dersom jeg kobler fra routeren, ogplugger nettverkskabelen rett i pc.

Da må det jo være noe i routeren som må stilles inn.

Snakket med D-link support, og de var SVÆRT LITE hjelpsomme, og snakket om Norton brannmur osv. har også prøvd å skru av denne uten at det hjalp.

suporten snakket over hodet mitt, som om jeg kunne alt fra før.

Dersom det var tilfelle ville jeg ikke ringt dem !! :no:

Uansett så fungerer jo alt optimalt dersom routeren ikke benyttes.

Jeg er helt grønn, og dersom noen sier porter må åpnes, så ville jeg vært svært takknemlig dersom noen kunne fortelle hvilke, og hvordan !!!

Forresten så ser det ut som om jeg heller ikke kan poste gjennom routeren, så jeg må koble meg utenom routeren før jeg poster denne meldingen !!!

TAKKTAKK!!

Lenke til kommentar

Bare ett skudd i blinde her...

Har du prøvd og koble maskinen med nettverkskabel til routeren?

Jeg testet en beta firmware på min router og den koblet opp og ned det trådløse nettet hele tiden... Jeg fikk alikevel sendt mail men secure sites (som nettbank og andre uviktige ting) fungerte heller dårlig

Lenke til kommentar

:( Har selvfølgelig også prøvd med kabel fra maskin til routeren, men problemet er fremdeles det samme.

Dette gjelder forøvrig også en desktop som er koblet til samme router.

1 Alt kan leses på nettet.

2 E-post mottas uten problemer

3 kan ikke sende e-post

4 kan ikke poste på forumet heller.

Problemene oppstår bare dersom jeg er koblet via routeren.

Dersom kabelen fra modemet går rett i pc. Fungerer alt !

Lenke til kommentar

Hvis du logger på routeren og ser under Advanced -> Firewall har du noe der?

default så er det 3 linjer der...

snipp--

Allow Allow to Ping WAN port WAN,* LAN,192.168.0.1 ICMP,8

Deny Default *,* LAN,* IP (0),*

Allow Default LAN,* *,* IP (0),*

-- snipp slutt

Hvis det er firewall i routeren som stopper noe så har du sansynligvis minst en linje til med som begynner med "Deny" her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...