bowelripper Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Rett som det er fryser PC-en seg i Windows XP, dvs. alt står helt stille og det er null respons verken fra tastatur eller mus. Eneste utvei er reset-knappen. Dette kan skje når som helst. Jeg tenkte kanskje det var noe dritt med Windows, så jeg reinstallerte det, men det samme skjer igjen - etter fersk installasjon! Før har PC-en funka fint, så det er et problem som plutselig har oppstått. Er det sannsynlig at det er et hardware-relatert problem? Hva kan i så fall årsaken være? Setter pris på hjelp, for dette er utrolig frustrerende! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har du sjekka temp , de kan være en vifte som ikke går som den skal eller at det er mye støv i kjølern , bare et forslag. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 PC-en fryser seg hele tida! kanske det er for kaldt måtte bare si de Lenke til kommentar
badtrance Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvilken komponenter er det du har i maskinen. Har du oppgradert windows og de siste driverne på skjermkort osv ? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 prøv RAM'en din, føkka ram gir slike problemer også. ta ut alle HW komponenter du ikke trenger, start opp.... alt ok?... sett inn En ny komponent... prøv på nytt osv.. ellers et godt triks som det sies her er jo å støvsuge maskinen i ny og ne..? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Har du sjekka temp , de kan være en vifte som ikke går som den skal eller at det er mye støv i kjølern , bare et forslag. CPU-temp. ligger på rundt 54 grader C. Har ikke sjekka om det er mye støv inni kabinettet ennå, men skal gjøre det. CPU: AMD Athlon XP 1700+ Hovedkort: AOpen AK73(A)-V RAM: 256 MB (tror det er "no name") Realtek nettverkskort Plextor CD-brenner Acer CD-ROM Grafikkort: 3dfx Voodoo5 5500 Harddisk: IBM Deskstar 40 GB Sound Blaster Live! Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har du sjekka temp , de kan være en vifte som ikke går som den skal eller at det er mye støv i kjølern , bare et forslag. CPU-temp. ligger på rundt 54 grader C. Har ikke sjekka om det er mye støv inni kabinettet ennå, men skal gjøre det. CPU: AMD Athlon XP 1700+ Hovedkort: AOpen AK73(A)-V RAM: 256 MB (tror det er "no name") Realtek nettverkskort Plextor CD-brenner Acer CD-ROM Grafikkort: 3dfx Voodoo5 5500 Harddisk: IBM Deskstar 40 GB Sound Blaster Live! Har du hadd den Pc'n lenge? Ut ifra spec's ser den ikke helt ny ut. Noe som får meg til å tenke på ett tips som ble gitt til en annen person, nemlig at det kan ha oppstått dårlig kontakt mellom noen komponenter inni PC'n din. Prøv å demontere pc'n din og sett den sammen, se på 'sporene' på kortene (skjermkort, lydkort osv) dine om det har samlet seg litt skitt der. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk. Dessuten skjedde det ikke stort,skjermen var helt svart. Etter å ha trykket reset en del ganger kom jeg omsider til "Windows did not start successfully"-bildet hvor jeg kan velge mellom "Start Windows normally", "Safe mode", osv. Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys". Har ennå ikke kommet inn i Windows ... Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 PC-en fryser seg hele tida! kanske det er for kaldt måtte bare si de Najs1 hehe! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk. Dessuten skjedde det ikke stort,skjermen var helt svart. Etter å ha trykket reset en del ganger kom jeg omsider til "Windows did not start successfully"-bildet hvor jeg kan velge mellom "Start Windows normally", "Safe mode", osv. Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys". Har ennå ikke kommet inn i Windows ... Får jo håpe du vet hva du gjorde da du brukte støvsugern ,den har tatt knekken på mange pcèr , personelig bruker jeg trykkluft på boks . Lenke til kommentar
wim Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys". Samme problem hos meg. Jeg får boota hvis jeg putter inn windos cd-en og velger å reinstalle som fiks (uten format), men det tar kjapt 30-40 minutter, noe jeg syntes er litt drøyt for en boot, for å si det mildt Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk. kan være at du har en feil her ja.. vifta på Hk bør nok gå, blir litt varmt ellers. prøv å bytt den/ avkjøl kjøleribba på en annen måte under oppstarten. kommer du lenger? Lenke til kommentar
Sir Spiff Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 samme skjedde me min pc og ein periode, tok bare å demonterte cpu vifta og fikk vekk alt skitten, førte på et nytt lag kjøle pasta så gikk den så en klokke. ser dette er pånevnt tidligere også. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 This is how you fix the VERY common Mup.sys problem. Boot off the windows cd, load the recovery console. Type "disable mup" Hit Enter All done, windows works. Mup.sys is the service to connect to Novell servers. %99.99909 of people won't need this. http://forums.devhardware.com/showthread.php?t=7537&page=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå