IRRupt Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Trenger litt hjelp til å posisjonere div'n ved hjelp av CSS. Jeg har 3 div'r og de skal tilsammen utgjøre en bredde på 100%. Vil at A og C skal beholde sin bredde uavhengig av oppløsningen til brukeren. Det er kun B som skal tilpasses i bredden. På den måten unngår jeg at jeg får en scrollbar nederst. Hvis det er noe uklart så er det et eksempel her Noen gode forslag til hvordan dette løses? Endret 13. september 2004 av IRRupt Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Uff.. Fant det ut selv. Googlet litt i over én time, 10 min etter at jeg postet her så fant jeg svaret Hvis det er noen andre som lurer på hvordan så er dette løsningen. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Til de som ikke skjønte lenken helt; Det benyttes absolutt posisjonering på de to divvene til venstre og høyre. Div'en i midten får margin mot venstre like bred (+/-) som det venstre div er, og mot høyre som den høyre div'en er bred (+/-). Brukte nemlig nogenlunde samme metode på mitt HW.no-forslag. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Er det noen som vet av en løsning der float brukes i stedet for position: absolute;? Endret 13. september 2004 av satyrium Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Er det noen som vet av en løsning der float brukes i stedet for position? Har gjort det samme sjøl, men da med posisjonering. Har ikkje prøvd, men burde det ikkje gå an å bestemme bredde på dei to "menykolonnene", og så sette width: auto; på den i midten? Eller kanskje ikkje? Kan forske litt seinare Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tror om du ikke setter noen bredde på den i midten så vil den strekke seg helt ut. Bare legg til margins Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tror om du ikke setter noen bredde på den i midten så vil den strekke seg helt ut. Bare legg til margins Korrekt! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Skulle ønske det samme gjalt om høyde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå