Gå til innhold

Pentax ist*D vs Canon 20d (priser)

Anbefalte innlegg

i utlandet koster pentax ist*d 1210$ i snitt, mens canon 20d koster 1499$

i snitt...

kilde: http://dcresource.pricegrabber.com

hos butikkene i norge speiles prisene helt motsatt (og vel så det).

det er ingen tvil om at canon 20d er ett bedre kamera, og priser ellers i

verden ser ut til å være samstemte i dette.

jeg er interessert i pentaxen pga av muligheter for gamle objektiver.

vet at det er en fotomesse i slutten av september i østen... men dette er da ingen unnskyldning for at pentaxen den dag i dag skal koste 5000,- mer enn bedre kameraer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentax kommer med en billigere dSLR nå snart (Photokina i Köln i slutten av september). Hvordan ytelsene blir i forhold til *ist D er det få som vet, men det er nå bare ca. 14 dager igjen nå ihvertfall. Det kan jo hende at *ist D blir betydelig billigere etterpå. (Jeg er nå likevel ikke sikker; f.eks. 10D koster fremdeles temmelig mye selv om etterfølgeren kommer øyeblikkelig.)

Prisforskjellen fra *ist D til konkurrentene var stor, men jeg går ut fra at Pentax justerer den så de er konkurransedyktige; Hvis ikke så tar de nå langsomt livet av seg selv.

Lenke til kommentar
Pentax kommer med en billigere dSLR nå snart (Photokina i Köln i slutten av september). Hvordan ytelsene blir i forhold til *ist D er det få som vet, men det er nå bare ca. 14 dager igjen nå ihvertfall. Det kan jo hende at *ist D blir betydelig billigere etterpå. (Jeg er nå likevel ikke sikker; f.eks. 10D koster fremdeles temmelig mye selv om etterfølgeren kommer øyeblikkelig.)

Prisforskjellen fra *ist D til konkurrentene var stor, men jeg går ut fra at Pentax justerer den så de er konkurransedyktige; Hvis ikke så tar de nå langsomt livet av seg selv.

jeg tror også de skal få slite, ihvertfall i skandianavia?

mener at pentax har gode priser, bare ikke her.. hva som er grunnen til dette skulle jeg likt å vite...

om man sjekker webbutikkene i norge, så finner man at ist*d er ett kamera som ingen har på lager, garantert fordi etterspørselen er liten siden prisen er på tryne....

det kan at kameraet er overpriset i skandinavia siden det er betydelig lettere av vekt (og størrelse), enn sine konkurrenter.. men igjen, dette samsvarer ikke med prisetting i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...