komode Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 i utlandet koster pentax ist*d 1210$ i snitt, mens canon 20d koster 1499$ i snitt... kilde: http://dcresource.pricegrabber.com hos butikkene i norge speiles prisene helt motsatt (og vel så det). det er ingen tvil om at canon 20d er ett bedre kamera, og priser ellers i verden ser ut til å være samstemte i dette. jeg er interessert i pentaxen pga av muligheter for gamle objektiver. vet at det er en fotomesse i slutten av september i østen... men dette er da ingen unnskyldning for at pentaxen den dag i dag skal koste 5000,- mer enn bedre kameraer? Lenke til kommentar
rokkitan Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Pentax kommer med en billigere dSLR nå snart (Photokina i Köln i slutten av september). Hvordan ytelsene blir i forhold til *ist D er det få som vet, men det er nå bare ca. 14 dager igjen nå ihvertfall. Det kan jo hende at *ist D blir betydelig billigere etterpå. (Jeg er nå likevel ikke sikker; f.eks. 10D koster fremdeles temmelig mye selv om etterfølgeren kommer øyeblikkelig.) Prisforskjellen fra *ist D til konkurrentene var stor, men jeg går ut fra at Pentax justerer den så de er konkurransedyktige; Hvis ikke så tar de nå langsomt livet av seg selv. Lenke til kommentar
komode Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Pentax kommer med en billigere dSLR nå snart (Photokina i Köln i slutten av september). Hvordan ytelsene blir i forhold til *ist D er det få som vet, men det er nå bare ca. 14 dager igjen nå ihvertfall. Det kan jo hende at *ist D blir betydelig billigere etterpå. (Jeg er nå likevel ikke sikker; f.eks. 10D koster fremdeles temmelig mye selv om etterfølgeren kommer øyeblikkelig.) Prisforskjellen fra *ist D til konkurrentene var stor, men jeg går ut fra at Pentax justerer den så de er konkurransedyktige; Hvis ikke så tar de nå langsomt livet av seg selv. jeg tror også de skal få slite, ihvertfall i skandianavia? mener at pentax har gode priser, bare ikke her.. hva som er grunnen til dette skulle jeg likt å vite... om man sjekker webbutikkene i norge, så finner man at ist*d er ett kamera som ingen har på lager, garantert fordi etterspørselen er liten siden prisen er på tryne.... det kan at kameraet er overpriset i skandinavia siden det er betydelig lettere av vekt (og størrelse), enn sine konkurrenter.. men igjen, dette samsvarer ikke med prisetting i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå