Torjus Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg har et mini problem med hjemmesiden min... Jeg har akkurat prøvd meg på litt CSS, so far so good. Men når jeg bruke <p></p> så går det 2 hakk ned... hvordan får jeg det bare til å gå 1 hakk? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Du må justere margin på p elementet Eks: p{ margin: 5px 0 5px 0; /*margin: top right bottom left*/ } Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Du må justere margin på p elementetEks: p{ margin: 5px 0 5px 0; /*margin: top right bottom left*/ } Hvor/hvordan legger jeg dette inn i koden? <div id="main"> <div id="maincontent"> <div id="left"> <h2>: Me, myself and my</h2> <p>I am 15 years old and live in Norway. My hobbies are aquarium, computer, moped and ping-pong.</p> <p></p> <h2>: Aquarium</h2> <p>I started with aquarium when i was 12 years old and have been doing it since then, when I first started I got immediatly interseted. I had 1 aquaruim with 18 fishes, now i`ve got 5 aquariums and I am still very interested</p> <h2>: Computer</h2> <p>Since 1995 i have been using a computer, 2001 mom got a computer, It was then I really begun to get interested in computer, I started play the game "Counter-strike" and went to many LAN's. May 2004 i got my own computer. <p><b>Computer specs:</b></p> <p>AMD Athlon 64 3000+</p> <h2>: Moped</h2> <p>Next year one or two months before i get 16 years i will buy a moped. The moped i want is a Motorhispania RYZ Enduro 50c</p> <h2>: Ping-pong</h2> <p>I started in the ping-pong club august 04 and I am stil a active member, we practice twice a week and its very fun!</p> </div> <div id="right"> <h2>: News</h2> <h3>New homepage</h3> <p>From frontpage to Dreamwaver and pro photoshop!</p> <h3>New domain</h3> <p>New domain from www.fuzzy2.tk to www.fuzzy.moo.no and www.2rjus.tk</p> </div> </div> </div> <div id="footer"></div> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du legger det i CSS-filen (style.css) Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Hvor/hvordan legger jeg dette inn i koden? I CSS-dokumentet. Sikkert stylesheet.css eller noe slikt. EDIT: Slem ilder! Jeg sa rull, ikke hopp! Endret 13. september 2004 av PT Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Slik ser det ut hos meg: h2 { font-family: arial, sans-serif; font-size: .9em; letter-spacing: -1px; margin: 0 0 10px 0; } Ikke at jeg skjønner så mye av dette... Hvordan gjør jeg det om til 1 linje og ikke 2? Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvis du endrer margin: 00.. til margin: 0; (ingen marg) fjerner du den opprinnelige margen på 10 piksler under h2. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Hvis du endrer margin: 00.. til margin: 0; (ingen marg) fjerner du den opprinnelige margen på 10 piksler under h2. Altså slik? h2 { font-family: arial, sans-serif; font-size: .9em; letter-spacing: -1px; margin: 0 10px 0; } Endret 13. september 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) h2 { font-family: arial, sans-serif; font-size: .9em; letter-spacing: -1px; margin: 0; } EDIT: Endret 13. september 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) h2 { font-family: arial, sans-serif; font-size: .9em; letter-spacing: -1px; margin: 0; } Faen ta den stygge ilderen! Neida kjære, du vet jeg elsker deg Endret 13. september 2004 av PT Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) I det tilfellet har du satt top-margin til 10px. Hvis det er det du vil så er det sikkert riktig. *svare for sent* Endret 13. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Det virket ikke... Som dere ser på "Computer-specs" her: http://home.no.net/fuzzy2/profile.html Jeg vil bare ha 1 linje ned, ikke 2... <div id="main"> <div id="maincontent"> <div id="left"> <h2>: Me, myself and my</h2> <p>I am 15 years old and live in Norway. My hobbies are aquarium, computer, moped and ping-pong.</p> <p></p> <h2>: Aquarium</h2> <p>I started with aquarium when i was 12 years old and have been doing it since then, when I first started I got immediatly interseted. I had 1 aquaruim with 18 fishes, now i`ve got 5 aquariums and I am still very interested</p> <h2>: Computer</h2> <p>Since 1995 i have been using a computer, 2001 mom got a computer, It was then I really begun to get interested in computer, I started play the game "Counter-strike" and went to many LAN's. May 2004 i got my own computer. <p><b>Computer specs:</b></p> <p>AMD Athlon 64 3000+</p> <p>AMD Athlon 64 3000+</p> <p>AMD Athlon 64 3000+</p> <p>AMD Athlon 64 3000+</p> <h2>: Moped</h2> <p>Next year one or two months before i get 16 years i will buy a moped. The moped i want is a Motorhispania RYZ Enduro 50c</p> <h2>: Ping-pong</h2> <p>I started in the ping-pong club august 04 and I am stil a active member, we practice twice a week and its very fun!</p> </div> <div id="right"> <h2>: News</h2> <h3>New homepage</h3> <p>From frontpage to Dreamwaver and pro photoshop!</p> <h3>New domain</h3> <p>New domain from www.fuzzy2.tk to www.fuzzy.moo.no and www.2rjus.tk</p> </div> </div> </div> <div id="footer"></div> </body> </html> Endret 13. september 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Du har ikke tenkt på at det har noe med denne koden å gjøre? #left p { font-size: .7em; margin: 0 0 15px 0; line-height: 1.8; } skriv: margin: 0; Endret 13. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Ok, fikk det til nå... men se hvordan det ble nå http://home.no.net/fuzzy2/profile.html Hvordan fixer jeg dette? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 h2 { font-family: arial, sans-serif; font-size: .9em; letter-spacing: -1px; margin: 0; } EDIT: Jeg husker ikke hvilken, men det er en nettleser som har problemer med verdier som starter med et punktum, og ikke tall. Derfor er det foretrukket å skrive "0.7" i stedet for ".7". Når det gjelder margin-bottom (eller den 3. verdien i samle-egenskapen), så er det en god vane å angi den i em. Em beregner verdien på grunnlag av font-size, og skrifta vil derfor være mer leselig dersom brukeren forstørrer den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå