356speedster Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) La det ikke noen tvil, NetCom bygger ut UMTS "as we speek", de har bare ikke gått ut med lanseringsdato, og ifølge min kilde i NetCom, lanseres 3G når det er gode og mange nok telefoner på vei til lansering i Norge. Og GSM-nettet tror jeg ikke vil forandres så mye på rent prismessig... Den som tror prisene endres radikalt etter 3G, vil ta kraftig feil, det kommer til å skje endring over tid, ja, men ikke brutalt fort... tiny At operatørene er i ferd med å bygge ut UMTS er greit nok, problemet er bare at dette skulle vært ferdig for lenge siden. Fristen for lansering av 3G nettet går ut i høst, men husk da at dette er en frist som ble forskjøvet 18 måneder frem, pga at våre kjære handlingslammede styresmakter ikke turte å legge press på operatørene (les: Telenor). NB! Argumentene dine om at NetCom ønsker å vente med lansering av 3G nettet i påvente av 3G telefoner fra Nokia og SE holder ikke vann. Hadde 3G nettet vært her nå så hadde enten Nokia og SE sørget for å lansere 3G telefoner, eller så hadde vi sett endel nye telefonmerker som hadde blitt lansert. Det finnes faktisk ganske mange mobil merker utenom Nokia og SE. Endret 23. september 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Tigerstaden Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Slettet Endret 5. oktober 2004 av Tigerstaden Lenke til kommentar
arthur_mukk Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 NetCom: Vi venter med å lansere 3g til det finnes telefoner på markedet. Alle Norges telefonsjapper: Hvorfor skal vi ta inn 3g-telefoner når det ikke finnes 3g-nett i Norge? Dette er en holdning som virkelig driver utviklingen fremover. (Ironi.) Og om jeg ikke husker helt feil, argumenterte NetCom på samme måte da gprs var på vei inn. Hvis andre land kan kjøre på med 3g, hvorfor kan ikke Norge? Min hypotese er at nordmenn er så vant til Telenor, NRK, Vinmonopolet o.a, at man godtar dårlig service, høye priser og dårlige argumenter, selv om man kanskje klager litt her og der. Andre land har sikkert sine særegenheter vi rister på hodet av òg (i Uzbekistan er biljard forbudt), dessuten går utviklingen i riktig retning her også etter hvert som konkurransen blir større, se bare på ringe- og sms-priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå