Torjus Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg har litt lyst til å installere et VS, men jeg vil ikke ha StyleXP... Jeg har hørt man skal patche noe? Hvordan gjør jeg dette? Hvis jeg vil tilbake til det gamle hva gjør jeg da? Tar det mye CPU å ha VS? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Har hørt noe vagt om noe patching jeg og.. Skulle likt å kunne bruke themes og VS'er fra themexp.org uten styleXP. *søke febrilsk på google* Endret 12. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Yes! Etter mye prøving og feiling har jeg endelig klart å få til noe: Hele saken går ut på å erstatte uxtheme.dll i system32-mappen med en "patchet" versjon som tillater at uoffisielle theme's og visual styles blir brukt. Det er bortimot umulig å få erstattet den originale filen. Selv ikke i safe mode med kun kommandolinje går det an å få erstattet den. Løsningen ble å laste ned et lite program som gjør jobben: Neowin UXTheme Multi-Patcher 2.0 Kjør dette programmet, velg cancel på noe file restore-greier som popper opp (windows prøver å gjenopprette den originale filen), og restart maskinen. Pakk ut zip-filen med ønsket visual style eller theme til C:\WINDOWS\Resources\Themes og dobbeltklikk på msstyles- eller theme-filen for å åpne egenskapene for Display -> Themes/Appearance. Har testet på engelsk Win XP Pro SP2 og kan bekrefte at det funker Endret 13. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Jeg åpnet den filen men bare standard XP kom da Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hva er galt med StyleXP? funker dritbra! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hva er galt med StyleXP? funker dritbra! Bruker vel unødvendig minne... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg åpnet den filen men bare standard XP kom da Du må jo laste ned et VS først. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det er bortimot umulig å få erstattet den originale filen. Selv ikke i safe mode med kun kommandolinje går det an å få erstattet den Recover Console. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Bruker style xp minne osv... viss man setter på nytt bootscreen og logg inn ? Trodde da ikke det. Hvofor bruker style xp minne? Det kjører jo ikke i bakgrunna heller? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Bruker style xp minne osv... viss man setter på nytt bootscreen og logg inn ?Trodde da ikke det. Hvofor bruker style xp minne? Det kjører jo ikke i bakgrunna heller? Help available are Style XP and the Stylebuilder, both from TgtSoft. Both tools are shareware. Style XP is the part that bypasses Windows file protection, and is now a style changer and more. Beta's 1 - 3 simply replaced uxtheme.dll with a patched version, with version 4 and above there's a memory resident process running. As TGT provides the patched .dll as a free alternative, that will make 3rd party themes available to you, no real need for it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå