zypher_ut Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Hei Jeg har tenkt til å modde xbox'en min, men det er at par ting jeg lurer på: 1: Finnes det noen chip'er (eller hva det heter) som man kan sette rett inn uten å drive å lodde eller andre vanskelige ting? 2: Er det lett å fjerne en chip igjen, slik at xbox'en blir original igjen? 3: Det finnes jo utallige chips... hvilken er best etter din mening? (ikke start noen krig her please...) Edit: skriveleif Endret 12. september 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 En kompis satte inn en loddefri chip for ikke lenge siden, den ble festet i hovedkortet med en skrue. Særlig enklere kan det vel ikke bli. Husker dessverre ikke navnet på chippen. For å få Xboxen "original" igjen kan du slå av chippen med en bryter på utsiden eller ta chippen ut. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Eller du kan loade den originale Xbox-BIOS'en. Da gjenkjennes Xbox'en som "original". Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 1. Ja, men om du har siste Xboxversjon, 1.6, er det ikke mulig uten noe lodding. 2. Kommer an på om du lodder den fast. Kan uansett ha chipen montert og "skru den av" slik at Xboxen er som original igjen. 3. For det og andre råd: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2404092 Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Hvordan vet man hvilket versjon man har? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Eller du kan loade den originale Xbox-BIOS'en. Da gjenkjennes Xbox'en som "original". Det er det som skjer når du slår av chipen, som Rikky skriver, enten med en fysisk bryter på utsiden eller en "softwarebryter".. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hvordan vet man hvilket versjon man har? Det er der xbox-scene.com kommer inn i bildet.. Men for å hjelpe litt til: http://www.xbox-scene.com/versions.php Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Er denne siden til å stole på? glem det, lager heller en ny post Endret 12. september 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ja, det er den... Jeg kjøpte min der (fikk den på lørdag), se egen tråd i dette forumet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 2: Er det lett å fjerne en chip igjen, slik at xbox'en blir original igjen? Husk bare at du mister garantien ved å åpne boksen. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Xecuter 2.3b lite PLUS er vel loddefri, dessuten en veldig bra chip. Festes med en skrue og du kan sette på bryter som aktiverer den og deaktiverer den hvis du skal spille Xbox Live! Bare husk at hvis chip'en er aktivert og du kobler til Xbox Live så blir du banned. Kjekkt å ha bryter å slå den av med. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 jeg tenkte på det med garantien. husker at elkjøp hadde en 3 års forsikring til 300,- som skulle dekke det meste. den må jo være grei å ha når en skal modde? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Den gjelder helt garantert ikke hvis du åpner boksen, men spør gjerne om den gjør det. Du kan modde uten å åpne boksen ved hjelp, dog. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 2: Er det lett å fjerne en chip igjen, slik at xbox'en blir original igjen? Husk bare at du mister garantien ved å åpne boksen. Har ikkeno garanti uansett... kjøpte den brukt Lenke til kommentar
Panter Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du kan modde uten å åpne boksen ved hjelp, dog. Modde en Xbox uten å åpne boksen, uten å komme til kretskortet?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 zypher_ut: Da så. Panter: Ja, softmods? http://xbox-scene.com/tutorials.php?p=151|#151 Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 For all del ikke softmodde en Xbox, set er rett og slett dårlig, går det galt så går det virkelig galt. En Chip kan byttes... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Personlig innstalerte jeg min x-bit med en eneste skrue på hovedkorttet til xbox-en min. Det funker helt fint det sitter som bare det... Har ikke xenium kommet med en loddefri adapter for v1.6? eller er det bare jeg som har lest på en useriøs side? Hvis du har kjøpt brukt tviler jeg på at du behøver å bekymre deg for v1.6! En loddefri chip er relativt lett og fjerne men en som loddes på må jo loddes av og da vil det antageligvis bli noen mindre synlige spor (det spiller jo ingen rolle..) men du kommer til å behøve til å ha noen til å lodde den ut... Vanligvis skrur man chippen av via bryter, men noen som lodder på en sånn diode sak også så at man bestemmer hva som skal startes etter hvor lenge man holder startknappen inne... dette må jo da loddes på... Lenke til kommentar
langmann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Altså, folk snakker om at man mister garantien på xboxen når man modder den osv... Men hvor mange xboxer klikker før garantien går egentlig? Jeg hører aldri om det i hvert fall. Eneste jeg hører om er en dvd spiller som klikker i ny og ne, men det er jo en forbruksting. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 synes den loddefrie høres grei ut.har selv 2.3pro som måttte loddes, men det er ikke spesielt vansklig å lodde dem dersom du har loddet litt før. men som sagt den loddefrie versjonen fungerer sikkert helt utmerket dersom du ikke flytter på boxen for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå