Gå til innhold

"KVM" mellom 2 disker.

Neotetra

Anbefalte innlegg

Finnes det en løsning for de som ikke ønsker dualboot der en har 2 disker hvor hver disk har sitt OS installert. Før oppstart kan en velge hvilken disk en vil kjøre på, slik at den andre ikke er koblet til strøm eller ide kontakten. Slags "mekanisk" bryter. Poenget er at jeg skal slippe å bytte ledninger ikke kabinettet og kun fysisk kjøre en disk pga varme etc. Om jeg må innom bios er greit nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett begge som master

om du kan litt elektronikk fra før, kan du vel lage det rele og greier, men er du ikke flink må du nok ha 2 brytere. 2 stykk 1-0 brytere f.ek.s fra elfa. så kobler du inn rød og gul i serie med en og en disk. da kan du velge manuelt med bryterene utenfor kabinettet hvem disk som får strøm

Lenke til kommentar

Vet det finnes sånne greier du kan kople diskene til, og benytte en knapp på forsiden for å styre. Husker ikke hva de heter eller hvor du får kjøpt de, men det gjør vel noen andre. Jeg mener at overklokking.no hadde en test av en av disse, men det er bare noe jeg TROR.

Lenke til kommentar

Har du prøvd VMware noen gang???

Veldig genialt program som lar deg installere så mange OS'er du bare måtte ønske, og så kan du switche mellom disse fra windows og greier. Det er nå begynnt å bli så seriøst bra at det blir brukt i enkelte server løsninger.

-z00l-

Lenke til kommentar

Begge som master hadde jeg ikke tenkte på, hadde det ikke vært for varmen og støy pga 2 disker som står og går når jeg trenger bare en av gangen.

Det er en aller annen dings(hardware) som løser dette men kan ikke huske hva det var.

Har ikke så veldig lyst å til å fikle med hjemmesnekret løsning.

VMware har jeg prøvd men fungerer ikke alltid like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...