Gå til innhold

Viftene starter ikke!!

TCK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Danny skrev (2002-05-08 23:08):

hmm 250watt er jo litt svakt da,amd trenger en del og viftene trekker lit.

prøv å koble ut viftene se om PC-en starter

Såvitt jeg skjønte så starter pc, men ikke vifter.

Gjør som foreslått over, og skjekk om viftene får strøm.

Lenke til kommentar

Hva er vanlig molex eller hva du kalte d?? Viftene startet jo litt tidligere!! Kan kortet vere dødt?? Eg tviler litt på at d er dødt for eg hadde pc`en på i ca 4-5 seekund og cpu`en blei varm som den skulle!! Eg har dobbel Skjekka ledningene!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 22:07, Kjetil Lura skrev:

Quote:

Den 2002-05-08 22:05, Rafael skrev:

Da sliter du.. siden du har AMD.. .

d var ikke d han spurte om????

kjetil

Han spurte heller ikke deg om å blande seg inn.. dust.

Lenke til kommentar

Hei igjen! Kan d vere no feil på kortet??Men d er så rart siden begge viftene funket i går!! (eg hatt litt problemer md dette kortet!!)....Men d må jo vere no galt siden ingen av viftene går!! Men cpu`en den virker fint (blir ganske varm...men eg har jo Asus cop)

Er d ingen i dette land som vet hva som eg har gjort feil eller hvaorfor ikke d virker??

mvh :smile: TCK :smile:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn i bios å se om det er noen rare innstillinger der?

Har du skjekket at viftene fungerer ved å bruke en overgang til molex?

(molex er samme type strømplugg som cd-rom og harddisk benytter)

Hvis du ikke får dem til å gå når de er koblet direkte til hovedkortet, men de funker med en molex overgang så kan du jo bare fortsette å bruke en slik overgang.

Hvis det ikke finnes noen innstilling for dette i bios (lite sansynling) så tror jeg at hovedkortet ditt er defekt (strømforsyningsdelen på hovedkortet).

Hvis det ikke er for lenge siden du kjøpte det så har du sansynligvis garanti på hovedkortet og kan sende det inn å få det et nytt tilbake.

Kontakt det firmaet du kjøpte det fra og spør hvor lang garanti det er på dette produktet. Spør også om dette er et kjent problem som det kanskje finnes en enkel løsning på.

Lenke til kommentar

Men når viftene ikke starter så kan eg jo ikke gå inn i bios! Da brenner cpu`en seg! Eg har bare hatt dette kortet i non dager! Så eg håper eg får d på garantien Vis ikke eg har koblet noe galt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 12:26, TCK skrev:

Hei igjen! Kan d vere no feil på kortet??Men d er så rart siden begge viftene funket i går!! (eg hatt litt problemer md dette kortet!!)....Men d må jo vere no galt siden ingen av viftene går!! Men cpu`en den virker fint (blir ganske varm...men eg har jo Asus cop)

Er d ingen i dette land som vet hva som eg har gjort feil eller hvaorfor ikke d virker??

TCK har du en større srømforsyning liggende eller en kamerat som du kan låne av,Har du prøvd noen av d andre kontaktene,du kan også måle spenningen med et voltmeter eller en 12v lampe,da får du svar om d er nåk spenning.

Kjetil

Lenke til kommentar

Eg tror ikke eg har ein slik overgang og eg har bare ein strømforsyning på 230 liggende. Er d no måte eg kan teste om hk er defekt?? Hvordan måler eg spenninga?? Eg har eit digitalt multimeter... går d å måle med d?

Lenke til kommentar

Eg tror ikke eg har ein slik overgang og eg har bare ein strømforsyning på 230 liggende. Er d no måte eg kan teste om hk er defekt?? Hvordan måler eg spenninga?? Eg har eit digitalt multimeter... går d å måle med d?

Er d ingen som kan hjelpe mg?? For eg kan jo ikke bruke pc`en uten vifter!!

Eg syns d er rart at ingen i dette land vet hva som er galt!!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde ett lignende tilfelle med min celly300@504.. viftene starta plutselig ikke.

Det som var feil da, var at noe sikringsgreier (eller noe) var brent, slik at vifteutgangene bare var døde.. måtte ta strøm til vifter ifra PSU kontakter.. kanskje dette er en løsning?

Mvh Magnus

Lenke til kommentar

Hvordan kpbler man viftene til ups da?? må du ikke ha adapter?? Dei er jo svindyre!! 180,- på microplex!! Eg får det sannsynligvis på garantien! Eg har jo berre hatt kortet siden tirsdag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...