Ernie79 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Er det noen mulighet for å styre hastigheten på vifta til et bråkete 6800 ultra kort? Endret 12. september 2004 av Ernie79 Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvilken produsent? Gainward sine 6800 er mulig å stille på. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Viften justerer seg vel dynamisk etter hvor varmt kortet er. Bortsett fra det er det vel bare Gainward som kan stille viftehastigheten manuelt. Du kan jo alltids kjøpe deg en VGA silencer.... Det koster ikke mer enn 250kr + frakt. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Jeg har et Gainward kort ja. Det stiller seg i windows, men det virker som det bare er to hastigheter. Selv på det laveste så høres det ut som jeg har et f16 fly klar for takoff. Hvordan får jeg stilt hastigheten da? Er det noe regulator fysisk på kortet eller noe program som funker? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du bruker expert-tool antar jeg? Jeg har GT-kortet dems og det kan stilles både manuelt og dynamisk. For å finne nyeste versjon av expert-tool, klikk på ikonet ved klokka (på oppgavelinjen) og velg "information". Klikk så på "EXPERT update>>" og velg "Update EXPERTool". Da skal du få laste ned 318-versjonen. Jeg vet ikke om du har den nyeste versjonen, men hos meg er det mulig å velge både manuelt og dynamisk. På den manuelle kan du bestemme selv i antall % under "Performance"-valget hva viftene skal kjøre på. Mulig 6800U bråker mer enn GT, mine råd baserer seg på EXPERTool 318 og GT-kort. Håper du får det til da Sveinl. Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Lasta ned ver 3.18. Finner ikke noe i Expert Tool som gjør at jeg kan styre vifte hastigheten. Hvis noen har "how to do" på det så er det fint. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Da kan det være at BIOS-versjonen du har på skjermkortet ikke støtter dette (litt for gammel versjon kanskje?). Så det spørs om BIOS må flashes. Denne kan også lastes ned via EXPERTool. Dette gjør du på eget ansvar. Jeg har aldri flashet BIOSen da skjermkortet mitt kom med nyeste versjon. Sveinl. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lasta ned ver 3.18.Finner ikke noe i Expert Tool som gjør at jeg kan styre vifte hastigheten. Hvis noen har "how to do" på det så er det fint. Inne på performance menyen skal det stå fan controll. Vanskeligere er det ikke. Det første man blir blind på er øynene. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Lasta ned ver 3.18.Finner ikke noe i Expert Tool som gjør at jeg kan styre vifte hastigheten. Hvis noen har "how to do" på det så er det fint. Inne på performance menyen skal det stå fan controll. Vanskeligere er det ikke. Det første man blir blind på er øynene. Så blind går det da ikke an å være vel? Han har jo slitt med dette i flere dager nå... Sveinl. Endret 14. september 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
Ernie79 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Ser det nå! Takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå