Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiver inn min erfaring med ServeTheWorld, selv om noe allerede er nevnt, håper det ikke gjør noe.

 

---------------------

 

Har 3 domener hos STW, 2 av hotellene ligger på unix, et på windows. Det finnes ingen som helst tvil at domenet som ligger på windows-server (det eldste) er det tregeste, uansett hva det gjelder. Responstiden er ikke sammelignbar i forhold til de to andre. Et av de to andre domenene mine lå også på windows-server før, og repsonstiden kan ikke i sammenlignes etter at det ble flyttet til unix.

 

Flytting skjer forøvrig gratis, og du kan flytte frem og tilbake så mye du vil om du skulle ønske det av en eller annen grunn. All informasjon som ligger på server vil da bli resatt, slik at hotellet "blir som nytt", noe jeg ikke var klar over første gang jeg flyttet og dermed gikk en del innhold i vasken. Min egen feil. :blush:

 

Kundeservice har for meg virket veldig positive og behjelpelige. Jeg har lest om forskjellige situasjoner her, men jeg har iallefall opplevd kjapp behandlingstid og hyggelig "betjening", de gangene jeg har hatt spørsmål. De har også live-support på sine hjemmesider (aldri prøvd), og et helpdesk-system.

 

Det jeg plages mest med, er det utrolig trege kontrollpanelet om man skal gjøre endringer i kontoen (parametere, subdomener, sql osv..). Teknisk innsikt har jeg ikke i dette, så akkurat hvem sin feil dette er, vet jeg ikke. Men et irritasjonsmoment er det i alle fall.

 

I den tiden (~3-4år) jeg har vært kunde der, har jeg bare opplevd en gang med det jeg karakteriserer som lang nedetid. Det varte fra lørdags kveld til søndags ettermiddag, og rammet veldig mange kunder. Ellers har det vært mer eller mindre stabilt, og 99,7% oppetid stemmer vel relativt godt, uten at jeg har de eksakte tallene.

 

Ubegrenset ant subomener, Ubegrenset ant databaser, Ubegrenset ant e-post kontoer, 1GB/5GB, webalizer, webmail osv har jeg, og betaler ca 400 i året for det.

Jeg får hver konto litt billigere (tror det er 5,- i mnd pr konto) siden jeg har flere. Akkurat kostnadsbiten har jeg aldri hengt meg så veldig opp i, da det er så billig i utgangspunktet.

 

Mer informasjon finner du under «Frequently Asked Questions»

 

Anbefales av meg, men det kan nok være en fordel å undersøke litt før en velger. Det vil uansett alltid være misfornøyde kunder, og det er som regel dem som "skriker høyest". :thumbup:

Lenke til kommentar
Ah, godt. :cool:

 

Da blir jeg vel nødt til å kjøpe domene snart, da.

Smart :thumbup:

Det er veldig gøy også, spesielt til småfile og ting som du trenger til skolen og slikt :)

Gøy og gøy, praktisk vertfall..:)

 

Det er litt praktisk her jeg bor, jeg har tilgang på privatområdet mitt på skolen herfra (regner med det er mulig å gjøre andre veien også)..

Lenke til kommentar
Ah, godt. :cool:

 

Da blir jeg vel nødt til å kjøpe domene snart, da.

Smart :thumbup:

Det er veldig gøy også, spesielt til småfile og ting som du trenger til skolen og slikt :)

Gøy og gøy, praktisk vertfall..:)

 

Det er litt praktisk her jeg bor, jeg har tilgang på privatområdet mitt på skolen herfra (regner med det er mulig å gjøre andre veien også)..

Jeg har litt merklig syn på hva som er gøy da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...