gxi Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 18 ja... Supert... Hvorfor skal ikke vi yngre få lov til å registrere et domene også? Tåpelig. I utgangspunktet har du uansett ikke lov til å registrere domener, da dette regnes om en kontrakt pr. norsk lov. Jeg driver selv med webhosting, og jeg får ofte telefoner fra foreldre til barn som registerer domener, og krever å slippe å betale fordi "de ikke hadde lov til å inngå avtalen". Derfor er det ikke uvanlig å nekte personer under 18 år å registrere seg for slike tjenester. Lenke til kommentar
Memetro Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Noen her som har erfaring med FastName som webhotell? Hvor stor pakke er egentlig nødvendig å ha, 1gb, 2gb eller større? Det er vel avhengig av hvor mye man skal ha på siden tenker jeg... Vi skal legge inn en del bilder, referater fra møter og samlinger, informasjon om diverse samt at vi skal ha et forum der. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 noen som har erfaring med www.webstar.no ? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Noen som vet hvordan det er med forsinkelse fra Canada om man har server der? Lurer på muligheten å leie dedikert server fra www.esecuredata.com. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Noen som vet hvordan det er med forsinkelse fra Canada om man har server der? Lurer på muligheten å leie dedikert server fra www.esecuredata.com. du kan jo sjekke ut gigahost.no dem har helt grei priser på dedikert server(ja dem er norske, med norsk support), men trude det her var web hosting tråden. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Noen som vet om en webhost som ikke tar ekstra betalt for å bruke deres DNS-server på flere domener på étt webhotell? Webhosten min tar blodpriser for det, Subsys ville heller ikke. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 name server(dns) får du gratis på www.zoneedit.com Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) tar det lang tid før subsys.no får opp mysql serveren? Har akkurat kjøpt webhotell og domene, men får ikke kontakt med MySQL serveren. FTP og http fungerer fint. Edit: Nevermind... Endret 15. januar 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 name server(dns) får du gratis på www.zoneedit.com Hmm, vil ha et slikt opsett jeg har på et par andre domener. Jeg skriver inn på NameCheap web1.aiso.net og web2.aiso.net, betaler webhosten, så ordner de det slik at det vises som et eget webhotell. Ikke redirect, eller forwarding med cloaking. Kan jeg gjøre det samme på zoneedit bare uten å betale de (på prøvetid)? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er på utkikk etter en webhost som er i skandinavia med samme kvalitet på tjenesten som Subsys har i Norge. Tenkte det ville være billigere siden båndbredde er mye billigere utenfor landet vårt. Noen som kjenner til noen? Lenke til kommentar
torbjoas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) HJELP! Jeg har brukt Hostean lenge og har den siste tiden merket at ftp-tilgangen sliter voldsomt til tider. Jeg opplever også at serveren er treg og noen ganger får jeg feilmeldinger når jeg åpner sider som henter data fra MySql. Jeg vil skifte så raskt som mulig - så derfor lurer jeg på HVEM jeg skal skifte til? Jeg liker godt CPanelX-løsningen, er det noen tilbydere som har dette? UPDATE Har desperat prøvd å laste opp til server med FTP, får rundt 500 bytes/s. Sitter på en 20mbit linje... Endret 9. april 2008 av torbjoas Lenke til kommentar
espenf Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Er dere fortsatt fornøyd med subsys? Eller har de eventuelt fått for mange kunder og blitt "trege"? Endret 18. juli 2008 av espenf Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kunne godt tenkt å vite det selv. Tenker å benytte Subsys i jobbsammenheng. Birger Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har bare gode erfaringer med Subsys. Raske på support og veldig hyggelige priser. Lenke til kommentar
abplei Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har nå hatt shed49.com som webhotell for våre 3 nettsider i flere år. De har hatt sine problmer tidligere, men da har de gitt en tilbakemeldig, forvarsel eller i det minste svart på telefonen. Nå i de siste månedene har de hatt så mye trøbbel at de nå har sluttet å svare på mail og telefon. Telefonene er alltid avslått når trøbbel oppstår. Hjemmesidene er ofte nede i flere dager av gangen, og mailene er et eget kapittel..huff.. Har hørt fra andre at de til og med har klart å rote bort hele nettsider. Skygg unna shed49.com da de er en gjeng med useriøse guttunger. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvordan skal jeg gå fram hvis jeg ønsker å ha et firma som hoster en exchange server med activesync support? Det eneste jeg skal gjøre selv er å få mine windows live messenger kontoer til å forwarde mailen min dit. Finnes det andre alternativer enn Izymail for iPhone? Om tjenesten var gratis så hadde det heller ikke gjort noe. SF Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor kan vi ikke få første post oppdatert i denne tråden? Ingen som er villige til å skrive noe lignende bare litt mer oppdatert? En annen ting jeg lurer på forøvrig, hvor vanlig er det at cpanel følger med til webhosten? Og hvilken webhost gjelder disse dager? Subsys som burde bli brukt? Bruker One.com til to av hjemmesidene mine. Men til det tredje, som en bekjent skal deleie/betale for, så lurer jeg på om det er greit å prøve noe nytt. Så som sagt, er det bare Subsys som gjelder eller er det noen andre alternativer som kan være greie? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Håper også at førsteposten blir oppdatert. Skal kjøpe meg domene, så hadde vært greit å få vite litt om hva som er bra og ikke. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Bestilte webhotell hos Subsys. Det koster meg det samme som på Domeneshop, men jeg får 900mb mer i plass Kan ikke si noe om erfaring for webhotellet enda, men de virka veldig raske. Sendte egenerklæring for .no domenet på kvelden og mottok svar et par timer senere med login-informasjon. Skal knytte opp to domener til samme webhotell (det ene registrerte jeg gjennom Subsys). Er dette mulig via Subsys? Virker som de har et rart regime når det gjelder dette og betaling. Selv om domenet er registrert hos en annen registrar og man peker domenet mot Subsys, ser det ut til at de tar 100,- i året? Det er det eneste jeg kan klage på i så fall. EDIT: Har kikket litt inn på kontrollpanelet til Subsys, og det må sies å være utrolig raskt å bruke. Det har litt færre og andre muligheter enn for eksempel Domeneshop, men om du ikke trenger alt det ekstra er det ikke nødvendigvis en dårlig ting. Det er ihvertfall ekstremt sjelden jeg bruker kontrollpanel. Endret 18. november 2008 av parallax313 Lenke til kommentar
allyse Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ny erfaring om servetheworld: Jeg har tidligere klaget mye på servetheworld, men nå har de oppnådd et nytt tilfelle av ekstremt dårlig saksbehandling. Her er saksgang: - Jeg vil endre på domeneinformasjon på et .no-domene - Mai 2008 sender jeg inn endringsskjemaer for dette til kundeservice. De registrerer saken - En måned etter sender de svar de ikke klarer å lese pdf-dokumentet (det var ikke noe feil med dokumentet fra mine maskiner) - Sender svar i Juli 2008 etter jeg kommer hjem fra USA med nye dokumenter - Får bekreftelse og ser i saken nye dokumenter er registrert - I september 2008 sender jeg purring på at ingenting er gjort - Samme måned tar jeg kontakt på live helpdesk til stw og sier at nå må de gjøre noe. De sier de skal ta tak i saken med en gang - Nå i slutten av november har de ikke rørt saken - Tar kontakt med live helpdesk. De gidder ikke hjelpe - Sendt purring igjen idag. Nå har det gått så langt jeg kommer til å nekte å betale webhotell for neste regning. Jeg skulle flytte domenene mine over i mai/juni, og syntes det er for dårlig jeg må vente i 1/2 år for at de skal ta tak i noen dokumenter. Hva syntes dere om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå