Roberto Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Må ha strenge krav og tør ikke gå for qxl. Er ikke til meg, men en venn. 5396076[/snapback] Strenge krav? Gjør som meg - (mt) MediaTemple. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 EG meiner du bruke leggje til www.dcvnet.net Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 250MB er mye mer enn du får hos 'de store' selskapene som domeneshop og active24, ikke at jeg vet hvor mye du skal bruke, men 250MB på web er -mye- med mindre du skal ha store filmer og spill der. 5396123[/snapback] Om du bruker webhotellet til mer enn bare en enkel webside er ikke 250MB så mye. Jeg bruker mitt domene til diverse småstash samtidig (hoster diverse skolefiler, altså enkle opendocument-dokumenter, samt diverse kodesnutter og annet) og jeg bruker allerede rundt 400MB av mitt 1GB-hotell. Det skal ikke mange feriebilder av grei oppløsning før du når 250MB. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det er og blir en prioriteringssak igjen, har du 250 bilder i relativt stor oppløsning så tar det jo selvsagt mye plass. Personlig bruker jeg bare webhotell til testkoding og blogg, og det er egentlig vanvittig mye testkode, og jeg er oppe i kanskje 30MB + database. Så for min del er det mye plass, for din del så er det liten, kommer jo ann på hva man skal ha der. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) ServeTheWorld har forandret dataoverføring til 10 GB/20 GB/30 GB Kanskje se over førsteinnlegget, er en stund siden det ble oppdatert Endret 19. februar 2006 av Nostradamus Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Skal kjøpe et .no domene og webhotell med server i Norge. Tror jeg kjøper domene hos Domeneshop, men lurer på hvilket webhotell jeg skal velge. Står vel mellom Web10 og Hostean tenker jeg. Begge er billige og har servere i Norge slik jeg forstår det. Siden er for et lite firma, så serverne må være i Norge. Web10 har større lagringsplass, som er positivt "just in case" (men utydelige betingelser). Hostean tilbyr et lass med tjenester, inkl osCommerce, som kan bli aktuelt i småskala. Generelt veldig dårlig info på de norske tilbyderne synst jeg. Noen som vet om Web10 tilbyr fx osCommerce eller lignende? Hvem er best av Web10 og Hostean? Noen andre som er billige og bra med servere i Norge? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Hostean har ikke servere i Norge. Har og hørt mye dårlig om dem. Web10 har jeg ingen erfaring med, og siden deres funker ikke med Safari så jeg kan ikke komentere tilbudet. Er det noen grunn til at du absolutt må ha servere i Norge? Det er ikke så stor forskjell på hastigheten, og man får gjerne en bedre pakke i utlandet. edit: Regner med at det er web10.nu du snakker om, jeg prøvde .no. De har servere i Danmark, men man vil nok ikke merke forskjell i praksis. Sikkert greie de, litt dumt at de ikke gir deg en grense for overførsel, så har du noe å holde deg innenfor. Endret 20. mars 2006 av eisa01 Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har et domene hostet i USA nå, og til tider er det lang responstid. Siden dette er et firma bør man få respons rimelig raskt. Men servere i Danmark burde gå greit. Noen som har erfaringer med B-one? Har de servere i Norge? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) Nei, de har og servere i Danmark. Har selv brukt dem, men kan ikke si jeg var videre fornøyd. Postet en anmeldelse på dem, så du kan søke etter b-one for å lese den. Har selv siden min på en server på øst-kysten av USA, og er veldig godt fornøyd med den. Lang responstid skyldes for det meste overbelastning av serveren, ikke selve pingen, selv om det alltid er en fordel med lavest mulig. For en firmaside vil jeg nok tro at oppetid og rask support når det er nødvendig er viktigere enn om serveren står i Norge eller USA. God og rask support får du ihvertfall ikke hos B-One, og jeg tviler også på disse andre hostene du har vurdert. Endret 22. mars 2006 av eisa01 Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei eg har Nextline.no Et lite men proffesjonelt firma med nesten 100% uptime. Litt dyre er de men du får bra valuta for pengene PeeT Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Jeg har hatt webhotell hos Pro ISP en stund nå og må si jeg er mektig imponert. Har vært hos en rekke andre hoster før, noen greie andre elendige. Pro ISP skiller seg ut med rask support og bra server oppsett. Riktig hadde noen av de andre hostene også relativt rask support, men disse tok bedre betalt. Det er først og fremst serveroppsettet jeg er fornøyd med. De kjører Apache med suEXEC og PHP i CGI modus. Med dette oppsettet er det bla. mulig å endre i php.ini Absolutt å anbefale! BTW: Jeg har hørt rykter om at Get One skulle selge/har solgt kundemassen. Noen som har hørt noe om dette? Endret 20. april 2006 av eivind_82 Lenke til kommentar
siberiantiger Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Finnes det en oversikt over (billige) webhotell tilbydere som har SAFEMODE=OFF/Disabled Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 BTW: Jeg har hørt rykter om at Get One skulle selge/har solgt kundemassen. Noen som har hørt noe om dette? 5957217[/snapback] Ja stemmer det, det ble solgt til et firma i oslo, husker ikke helt hva det het. Lenke til kommentar
russlebiff Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Noen som vet hvilken mySQL versjon servetheworld kjører? Er servetheworld det beste/billigste alternativet for meg når jeg trenger en stabil webhost med 1 Gb lagring og mysql? Har lest litt at mysql serveren dems er litt treg..? Og hva med webcode.no? Noen som har erfaringer med de og mysql? Endret 19. juni 2006 av russlebiff Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Legg til GoDaddy.com, JaguarPC.com, ASmallOrange.com. Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Never mind . . . Endret 22. juli 2006 av parallax313 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 En til: (mt) Media Temple Birger Lenke til kommentar
Andyve Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Ser det er annet spørsmål om dette uten svar så spør igjen. Skal registrere .no og har allerede .info hos b-one men får ikke installert et bildegalleri her pga safemode problemer. Noen som vet hvilke leverandører som ikke kjører safemode ? Og som kan anbefales. Endret 25. juli 2006 av Andyve Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (mt) Media Temple er å anbefale. De svarer på support tickets etter bare 5-10 minutter etter du har lagt de til. Med Hostean tar det circa 3 uker Birger Lenke til kommentar
Jan-Banan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Hos www.onebigbyte.no kan du kjøre uten safemode. De tilbyr installatron, som inneholder flere scripts som ikke vil kjøre med safemode på. Blant annet Gallery 2 og mambo/joomla. Endret 9. august 2006 av Jan-Banan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå