Gå til innhold

Win 2000 Pro v.s WinXP Pro??

gthomass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win2k er veldig stabil som en server når man har alle driverene og slikt. WinXP er like stabil som Win2k men har mye mere multimedia funksjon og Internett funskjon. Jeg anbefaler deg å bruke WinXP. Det er klart du kan gå ned til Win2k men da må du forsikre deg at all hardware og software du har er Win2k kompatibelt.

I alle fall vil jeg anbefale WinXP i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

I hastighet er Win2K klart raskest (det finns eit tonn med slike testar som har vorte utført dei siste vekene), og eg vil difor anbefala det. Prøvde å installera det sjølv i går, men no *heilt plutselig* etter eg la inn XP, vil ikkje Win2K legga seg inn lengre. "Hardware error, please contact your hardware vendor. System halted". Veldig gøy når eg har mekka systemet sjølv! Men, det virka då før...

Prøv å legg inn Win2K du, om da ikkje går, så får du behalda WinXP. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-10 13:29, kilogram skrev:

I hastighet er Win2K klart raskest (det finns eit tonn med slike testar som har vorte utført dei siste vekene), og eg vil difor anbefala det. Prøvde å installera det sjølv i går, men no *heilt plutselig* etter eg la inn XP, vil ikkje Win2K legga seg inn lengre. "Hardware error, please contact your hardware vendor. System halted". Veldig gøy når eg har mekka systemet sjølv! Men, det virka då før...

Prøv å legg inn Win2K du, om da ikkje går, så får du behalda WinXP. :wink:

Ja takk har instalert Win2000 og er en meget glad gutt :smile:

Lenke til kommentar

gthomas: har du onboard lydkort når du fikk den feilmeldingen ?.. jeg hadde nemlig det aktivert når jeg installerte det og fikk samma feilmeldingen. når jeg aktiverte det etter å ha installert win2k igjen funka det helt fett. og til alle dere som mener at winxp er så internett og multimedia vennlig / basert.. bullshit.. hva er det som er så mye mer multimedia og internet basert der da? .. dessuten er det jo TILLEGSPROGRAMMER som ikke er intergrert i windows man bruker til slike ting som gthomas skulle bruke.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-17 07:35, Ludde skrev:

gthomas: har du onboard lydkort når du fikk den feilmeldingen ?.. jeg hadde nemlig det aktivert når jeg installerte det og fikk samma feilmeldingen. når jeg aktiverte det etter å ha installert win2k igjen funka det helt fett. og til alle dere som mener at winxp er så internett og multimedia vennlig / basert.. bullshit.. hva er det som er så mye mer multimedia og internet basert der da? .. dessuten er det jo TILLEGSPROGRAMMER som ikke er intergrert i windows man bruker til slike ting som gthomas skulle bruke.

Nei jag hadde ikke onboard lyd aktivert.

Meldingen kom uanmeldt, trodde først det var OfficeXp

men det viste seg å ikke være rett, men meldingene kom oftere med officeXp instalert.Bruker nå Win2000 og har ikke en eneste feilmelding.:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...