substeinar Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg vurderer en Intel 3ghz Prescott prosessor, og vil gjerne høre meninger for og imot denne prosessoren. Lurer på varme og stabilitet, og hvilket hovedkort som passer best. Takk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Lå ca 10 grader over northwood (med vannkjøling) Fungerte stabilt, men trekker såpass med strøm at det sliter kanskje litt på hovedkort / psu kontra nothwood Fikk klokket til 3,75GHz ved å sette vcore opp til 1,55v = sinnsyke mengder varme. Har selv Asus P4C800-E deluxe kort. Så mitt råd er å prøve å finne northwood på samme klokkefrekvens Lenke til kommentar
highlander Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Hva jeg synes er jo litt uvesentlig men hva folk som har prescott mener er nok vesentlig ja. Etter hva jeg har hørt (ikke erfart) så har prescott fått ett dårlig rykte på seg pga varme. Du så jo her på forumet for ett par måneder sia så kom AMD med er "survival-kit" til prescott brukere Endret 12. september 2004 av highlander- Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 It`s hot, damn hot!! V Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 It`s hot, damn hot!! V Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) It`s hot, damn hot!! V Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter ... og FX yter deretter. Endret 12. september 2004 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
nosto Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) varm å varm prescotten på 775 socketen blir ikke så varm synes jeg ligger på ca 38grader når jeg surfer på nett,og da kjører jeg på 3.8 med 1.3875(std)v.og boxed kjøler Endret 12. september 2004 av nosto Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 It`s hot, damn hot!! V Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter ... og FX yter deretter. joda , har ikke klagd på ytelsen . Ville bare poengtere at tempforskjellen på de to er minimale . Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg vurderer en Intel 3ghz Prescott prosessor, og vil gjerne høre meninger for og imot denne prosessoren. Lurer på varme og stabilitet, og hvilket hovedkort som passer best. Takk. De er veldig gode prosessorer, men skal du ha en Prescott så gå for 3,2ghz, den har oppgradert stock kjøler. Lenke til kommentar
magnetxx Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har nett satt sammen ei maskin med 3,2 ghz den ligger på 30 -40 grader med boxed Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) It`s hot, damn hot!! V Vel nok er den varm , men ikke varmere en en FX og den sikler jo folk etter ...Men det var ikke AMD det var snakk om her. Min erfaring er at Prescott utvikler mye varme. Det er min erfaring og min mening. V Edit: leif Endret 13. september 2004 av vetle Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 sitter på en asus p4c800-e deluxe og en prescott 3.0 ghz funker som en drøm og ligger på 38-45 grader med standard kjøler syns dette med varme er høyst overdrevet kanskje den ligger på 5-10 grader over northwood men så lenge den ligger under 50 grader så er vel det ok vel Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har nett satt sammen ei maskin med 3,2 ghz den ligger på 30 -40 grader med boxed Hvordan er støynivået på boxed kjøleren? Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hvis du har Socket 478, og skal ha en 3GHz, anbefaler jeg deg å kjøpe en prosessor basert på Northwood. Denne kjernen er mer effektiv og har lavere effekttap enn "Preshot" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå