danweb.cjb.net Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Jeg ser mange medlemmer poste "fisker" her på forumet, men hvordan lager man dem om til en fungerende hjemmeside.. Jeg har laget en beta fisk i photoshop cs og har lyst til å lære meg hvordan man gjør det, hvis det er mulig.. Ja,ja det høres no0b ut.. takker for alle svar -Dan Endret 12. september 2004 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg bruker dreamweaver, man deler den opp i deler å putter det inn(dårlig og slapt forklart) Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 ok.. blir det kodet med css?? er litt viktig for meg det skjønner du!! takk for raskt svar. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Du må kode css koden selv ja, det funker ikke slik at man bare deler opp å putter inn så er det automatisk css desverre Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) er ikke noe problem å kode css selv.. det kan jeg. uttrykte meg litt utydlig i stad kan man bruke Dreamweaver 6.0 mx?? det er den verson jeg har.. er sikkert gammel men men!! Endret 12. september 2004 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Går nok fint det Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Du kan ta en titt på denne tutorialen: How to slice an image you have made in Photoshop Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Jeg anbefaler deg å slice bildene i photoshop, og så sette dem sammen ved hjelp av Dreamweaver eller et annet program, som Gandalf sa edit: need4sms var akkurat før meg Endret 12. september 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Siden vi er inne på temaet, er det noen som vet om et program som slicer bildene, og legger inn som forskjellige bakgrunnsbilder i masse td-tags? Dette burde jo finnes en plass ute i det verdens vide vev... Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Siden vi er inne på temaet, er det noen som vet om et program som slicer bildene, og legger inn som forskjellige bakgrunnsbilder i masse td-tags? Dette burde jo finnes en plass ute i det verdens vide vev... ImageReady som følger med Photoshop, men koden er noe dritt. Tables bør du ikke bruke uansett. Why tables for layout is stupid Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 kan man bruke Dreamweaver 6.0 mx?? det er den verson jeg har.. er sikkert gammel men men!! Hvis du har tenkt å bruke designview så er DW 6.0 for gammel(Vil egentlig ikke anbefale å bruke det i det hele tatt). En annen sak med DreamWeaver er jo at det koster mye penger, derfor burde man vurdere å bruke gratis programmer istedenfor Dreamweaver hvis man bare har tenkt å benytte det til å gjøre koden lettere å lese. Her er et program som gjør jobben sin nokså godt: NotePad 2 Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 tusen takk for alle svar?? toppen altså Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lær deg HTML og CSS - http://www.htmldog.com , og prøv å bygge en layout uten grafikk først, og leik litt for å forstå grunnprinsippa bak metoden Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg lurer på dette selv, men den tutorialen forklarer ikke litt mer avanserte sider, sånn som min (se signatur). Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) jeg føler at jeg har ganske bra peiling på css og html.. jeg skriver rein xhtml 1.1 på sidene mine. Eneste problemt jeg har hatt er med kontakt skjemane mine. klarer ikke å validere dem, men men det er en anne sak. hvilken verson av dreamweaver burde jeg ha for at dette med å sette sammen ikke skal bli så vansklig.. til arve jeg har alltid skrevet html sjøl og aldri brukt FP eller den slags programmer. hehehe men for all del skriver på langt nær en god eller strukturert kode du kan jo se på siden min (link nederst) det er den første css siden jeg laget, ble ferdig med den for ca 1 mnd siden. ser jeg har et lite problem med css fila mi, men sida er skrevt med XHTML 1.1 Endret 14. september 2004 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Wow, gutten har lært at application/xhtml+xml skal brukes som MIME-type også PS: Server XHTML 1.0 Strict til UAs som ikke støtter den korrekte MIME-typen. Endret 14. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) PS: Server XHTML 1.0 Strict til UAs som ikke støtter den korrekte MIME-typen. skal tenke på saken ellers kan jeg bare vente til dem gjøre det.. LAT *hint* hehehe Endret 14. september 2004 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det er det eneste rette å gjøre. W3C sier at XHTML1.1 må sendes som application/xhtml+xml. Husk at det er like ille å drite i å bruke korrekte MIME-typer som å drite i valideringsfeil Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Eneste problemt jeg har hatt er med kontakt skjemane mine. klarer ikke å validere dem, men men det er en anne sak. prøv å ha dem direkte inni enten td eller table...husker ikke hva som var uvaliderbart. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 litt off-topic: hvordan lære meg xhtml? finner ikke noen bra sider... thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå