Gå til innhold

Kjøp av brukt? er det noe en må være opps på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

når du skal kjøpe en bærbar PC brukt må du være obs på hvor pent den er brukt selvfølgelig. Se etter feil på skjerm f.eks.

Ikke kjøp noe mindre enn PIII/Athlon 4 750MHz. Det er min anbefaling. Om du skal bruke til skolegang, altså bare skriving etc. holder Celeron lenge.

Lenke til kommentar

Vel, batteriets levetid blir som regel svekket kraftig over få år. Brukere med 2 batterier har som regel forlenget levetiden på cellene litt lenger.

Fordel med nettverkskort (koster ikke så mye uten, men + å få det med, særlig innebygget.

Vekt, fordel å ha en foruftig vekt, du leter etter en bærbar, ikke slepbær. Husk at den er ikke tung 1 dag i uka, men blir tyngre å drasse med 7 dager uka.

Skjermen bør være aktiv TFT (mener dette stemmer), litt bedre lys/farge og anstrenger øynene mindre. Skjermen bør og minst være 14.1" hvis du skal sitte å skrive mye.

Pekepinne / Pekematte er smakssak, personlig foretrekker jeg pekepinne, siden jeg slipper å bruke håndleddet.

Merker; Toshiba og IBM er vel kvalitetsvinnere, i mine øyne i hvert fall. IBM først og fremst, har uten tvil de beste tastaturene.

Har hatt meget positive med HP.

(å...en siste ting, bootbar cd rom er kjekt, men ikke must *ser sint ned på min gamle HP Omnibook*)

CPU som beskrevet i 2. meldingen du fikk, syns det var greit sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...