Gå til innhold

Reinstall av XP - fare for data på store disker?

Arctic

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde planer om å legge inn XP på nytt, men jeg hører ymse skrekkhistorier om datatap på store disker. Jeg har bare en disk, og C: er 11 GB men D: er 137 GB :hm: Finnes det en sikker og enkel måte å forhindre datatap her? Dele opp partisjonen kanskje?

Jeg har allerede integrert SP2 på XP cden ved hjelp av Nlite, så den er grei. Men har hørt at heller ikke det er sikkert. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke lenger et problem med SP2, som du jo har integrert i installasjonen. Men andre ting du burde gjøre er å oppdatere til siste BIOS på hovedkortet (sjekk produsentens hjemmeside) og ha siste versjon av SATA driverne på diskett (hvis du har SATA disk, da). Du kan eventuelt også integrere disse i installasjonen. Se her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er ikke lenger et problem med SP2, som du jo har integrert i installasjonen. Men andre ting du burde gjøre er å oppdatere til siste BIOS på hovedkortet (sjekk produsentens hjemmeside) og ha siste versjon av SATA driverne på diskett (hvis du har SATA disk, da). Du kan eventuelt også integrere disse i installasjonen. Se her.

Gjelder det samme ved Win2000 installasjon med integrert SP4, har ikke opplevd datatap på xp uten sp1og2 for også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...