nadezico Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei! Jeg har tenkt å bygge meg en ny maskin, og vurderer å kjøpe meg en kraftig kjøler til CPU'en! Og nå har jeg funnet meg 2 stykk som er veldig godt omtalt. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V eller denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK948U Hvilken av disse 2 vil dere valgt hvis dere hadde vært i min situasjon? Hvis vi skal si det sånn, så har jeg tenkt å kjøpe meg en 80 - 120 mm adapter, slik at jeg kan benytte meg av en 120 mm papst vifte som blåser ned på kjøleren istedetfor en 80 mm. Vet ikke om viften skal blåse ned på begge 2 da men men.. Jeg har fikset det problemet med at det blit for mye vekt med å "henge" opp kjøleren, eller ha noen støtte strenger til den. Det er ihvertfall mitt problem det med vekta, men om dette er lurt har jeg ingen blanke anelse på, jeg tenker bare på maksimal kjøling. Og jeg skal ha hull i døra med filter foran slik at den får masse masse kald luft uten ifra =) Men om den kommer til å ryke pga vekt tviler jeg p åmed min geniale løsning hehehe Men si meg nå deres forslag om hvilkene av kjølerne jeg skal benytte, jeg bestiller om ikke så lenge! takkar for alle svar! MVH nadezico Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 kjøp ihvertfall ikke Swiftech. Har prøvd den med 120mm adapter på 754 3000+ (hos en kamerat) med min erfaring ser jeg ikke annet enn negativt med de kjølerne. Selv gikk jeg nylig for en zalman, som skal på mitt 754 oppsett. (hvis bare hk kunne ankommet) Derfor_ Termalright Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) huff :/ Endret 25. september 2004 av gran3 Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Takker for svar, om det var mange Har kjøpt meg termal right, må bare bli ferdig med kabinettet før jeg kan installere HW. *gleder meg* nadezico Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 kjøp ihvertfall ikke Swiftech.Har prøvd den med 120mm adapter på 754 3000+ (hos en kamerat) med min erfaring ser jeg ikke annet enn negativt med de kjølerne. Selv gikk jeg nylig for en zalman, som skal på mitt 754 oppsett. (hvis bare hk kunne ankommet) Derfor_ Termalright Hallo? Skriv hva som er BARE negativt da... Blir så frustreret over at folk ikke klarer å skrive utfyllende poster, og bare skriver "den er dårlig" "den er bra" "den suger" "bare negativt om den" Slike ting hjelper veldig lite, og jeg mener jo at dette er ett forum som er til for at folk skal få netopp det... HJELP! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hmm.. Lurer fælt på dette jeg også. Ingen som har noen gode grunner for å velge en av dem? Genesis: Swiftech kjøleren _er_ fetere enn zalman kjøleren. Det vet du også. Ikke prøv å villede folk. Gran3: Så gi oss en F**ns grunn da(?)! Thermalright'en er alu, men større. Swiftech er kobber(bedre varmeledeevne), men er mindre og billigere. Ingen som har noen verdifulle erfaringer her?? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Thermalright'en er alu, men større. Swiftech er kobber(bedre varmeledeevne), men er mindre og billigere. Thermalright'en er bare kobber, mens Swiftech'en har kobberkjerne og alupinner. Så, ikke villed folk du heller Endret 25. september 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Thermalright UTEN tvil! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Thermalright'en er bare kobber, mens Swiftech'en har kobberkjerne og alupinner. Så, ikke villed folk du heller Oisann... Problemet er at trådstarter ikke opp ga betegnelsene på ribbene, men kun lenker. Da jeg skrev innlegget mitt var microplex nede. Det var sent, jeg var full, og la ikke merke til betegnelsene i lenkene. Jeg trodde han mente Thermalright XP-120, og den er i aluminium. Og, ja, selvfølgelig er pinnene på swiftechen i aluminium. Det kan vel enhver idiot se. Thermalright UTEN tvil! Nå provoserer du bare for å provosere... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har selv byttet ut boxed kjøler til "lillebroren" av Swiftech MCX6400-V , mere eksakt MCX64-V med medfølgende deltavifte på max. 28db montert. Swiftech(en) er en veldig bra kjøler , utvilsomt . Jeg leste på denne http://www.hardocp.com/article.html?art=NjAx før jeg stakk ned på digitalimpuls og kjøpte den "minste" med inkludert delta vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå