Gå til innhold

Hvordan får man flere enn 2 HD på pc?

Conicus

Anbefalte innlegg

Jeg har tengt å få mer plass på PC-en min, men jeg har allerede 2 HD. Og en kompis av meg mener at d ikke går ann å ha flere enn 2 HD. Men jeg var på lan her om dagen, da var det 1 som hadde 6 HD på PC-en. Jeg trodde d bare var å kjøpe noen ledninger som var splittet, men d var vist feil i følge kompisen min...

Så jeg er litt i tvil...

Can someone help me??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har noen ledige p-ata porter på hovedkortet så kan du koble til flere harddisker. Det kan kobles 2 harddisker på hver av de kablene.

Men hvis du har sata harddisker så kan du bare ha en hdd på hver kabel.

Hvis ikke det er flere ledige porter på hovedkortet så kan du kjøpe et ekstra kontroll kort.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre 2 HDD`er på hver kabel. Hvis du ikke har flere plasser på hovedkortet kan du kjøpe deg en IDE eller SATA kontroller, alt etter hva harddisker di skel ha ( anbefaler SATA). Har selv 7 HDD i min pc. FTP server på 1TB + en 74G Raptor til OS.

Så du kan kjøre så mange harddisker du vill i en pc, det eneste som begrenser er plassen i kabinettet.

Det er og å annbefale at du kjører alle harddiskene på en eget kontroller kort da disse krever minder CPU kraft en hvis du har di på hovedkortet.

Håper dette svarer på spørsmålet ditt.

MVH

FirstC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...