Gå til innhold

GF6800 GT / X800 PRO + AMD XP (Barton)

A!1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe nytt skjermkort...

Noen erfarne sjeler der ute som vet hvordan GF6800GT / X800PRO vil yte sammen med:

AMD XP 2500+

512MB TwinMOS winbound RAM

EPoX 8RDA+ hovedkort

Enermax 430W strømforsyning

Ja, jeg har planer om å oppgradere, men venter til nyttår...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken prosessor bør jeg ha for å få maks ut av den? Tenker både på Intel og AMD

Det er kun i lavere oppløsninger at kortene er begrenset av cpu. I 1200x1024 (og høyere) og med litt AA og AF så vil ikke en 2500+@3200+ bremse noe nevneverdig

Greit... Men noe lavere enn det bør du ikke ha til ett 6800 kort..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Ok, ville en AMD S754 3000+ håndtert kortet mye bedre?

Både ja og nei. Du vil få ytelses økning i spill med en A64 3000+. Det er ikke nødvendigvis at cpu'en "håndterer" kortet bedre, men et spill er mye mere enn bare grafikk. Med en svak cpu og et kjapt skjermkort så kan du oppleve at FPS faller når det skjer mye, mao fordi cpu må ta seg av alt som skjer. AI, kulebaner osv. Grafikkortet hjelper kun på det visuelle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter nå med en AMD XP-M 2600+ 47W. Fikk den nesten gratis :D

Driver å klokker litt og med min Zalman luft-Kjøler. Kjører prosessoren helt stabilt på 3200+, alltså 2.2GHz @ 200FSB på 1.45V @ 44C IDLE 50C LOAD :yes:

Driver å tuner den ennå litt mer nå... har fått vannkjøling, MIST settet fra microplex med EVO240 radiator, men har ikke fått montert vannkjølinga ennå. Må vente til jernvaren åpner på mandag så jeg får kjøpt dremmel og boremaskin.

Men foreløbig kjører prosessoren helt stabilt på 2.4GHz @ 200FSB på 1.60V.

Tror det blir så jeg kjører denne prosessoren på 3200+ og kjøper mer ram. Viss ikke vannkjølinga er så heftig at jeg kan klokke den opp mot 2,7-2,8GHz.

Dette burde jo holde for det stusselige POV6800Ultra kortet som forhåpentligvis kommer om et par uker :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...