Wooho Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Skal få ADSL om litt fra Telenor og i denne sammenhengen lurer jeg på hva bør jeg ha instalert av antivisrus o.l. for å trygge min PC fra inntrengere? Jeg har fra før av intsalert Norton Antivirus, og lurer på om en eventuell brannmur må instaleres og konfigureres? Lure fryktelig på om denne ruteren som jeg har har en innebygd brannmur? Og til slutt er ZoneAlarm noe tess å ha når man har ADSL? Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei, siden du får adsl fra Telenor nå snart så er det sikkert ett Thomsen itouch moden du får. Dette modenet har innebygget router som du må sette opp enten mauelt ved å gå inn på ip-adr. til routeren, eller inst. cd'n fra Telenor. Jeg ville valgt den mauelle metoden, gå inn på 10.0.0.138 og du kommer inn på conf. til routeren.Sett opp den der. På ditt abb. hos Telenor følger Norton internett security med, det er antivrus pakken og brannmuren fra symantec, bruk disse så er du rimelig sikker. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Hei, siden du får adsl fra Telenor nå snart så er det sikkert ett Thomsen itouch moden du får. Dette modenet har innebygget router som du må sette opp enten mauelt ved å gå inn på ip-adr. til routeren, eller inst. cd'n fra Telenor. Jeg ville valgt den mauelle metoden, gå inn på 10.0.0.138 og du kommer inn på conf. til routeren.Sett opp den der. På ditt abb. hos Telenor følger Norton internett security med, det er antivrus pakken og brannmuren fra symantec, bruk disse så er du rimelig sikker. Ok takker men lurer på om ZoneAlarm også kan brukes. Har hørt her et sted at denne Internet Security pakken fra Norton spesiellt den brannmurløsningen er dårlig! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Ok jeg vet at jeg har spurt om dette før men har aldri fått et konkret svar. Den Telenor ADSL linja, kan jeg dele den mellom to PC`er med en switch? Må den Telenor CD `en installeres kunn på den ene maskinen eller på begge. Har helst lyst å bruke linjen på begge maskinenen! Lenke til kommentar
Vims Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Ok takker men lurer på om ZoneAlarm også kan brukes. Har hørt her et sted at denne Internet Security pakken fra Norton spesiellt den brannmurløsningen er dårlig! Brannmuren til norton er meget bra og enkel å bruke.Antivirus'en kan det vel diskuteres om er så bra.Har selv Nis2004,er fornøyd jeg. Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Hei, hvis du skal bruke cd'n for å konfigurere routeren, trenger du den kun på en pc. Når routeren er konfigurert, vil den ha oppsettet lagret slik at den tar oppkobling mot nett etc. Du trenger kun en vanlig switch for å bruke en pc til på nett. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hvorfor bruke noe annet når du får en meget bra antivirus og brannmur med i pakken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå