Gå til innhold

Støyende strømforsyning

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg har en amd 1.4 , abit kt-7 hovedkort, 512 sdram og et gf2 skjermkort som alt i alt fungerer greit.

Det er i strømforsyningen problemet ligger. Har et gammelt Aopen kabinett som jeg stappet alt inn i (for circa 7 mnd siden). Jeg tenkte ikke noe særlig på hvor stor strømforsyningen på kabinettet var, hadde jeg gjort d så hadde jeg kjøpt meg et chieftec kabinett.

Uannset, nå har strømforsyningen begynt å bråke. Det skjer alltid rett etter en "kald-start" og jeg kan høre vifta gå på stadig varierende turtall samt den overdøver CPU-vifta. Klabber jeg til kabinettet 1-2 ganger så stopper lyden og alt er som normalt.. jeg ser på strømforsyninga at den bare er på 235W og jeg antar dette har noe med problemet. Det jeg lurer på om er at d er noe måte å redde oppsettet på eller må jeg bare bite i gresset og kjøpe meg nytt kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-08 20:28, aurstad skrev:

Heisann

jeg har en amd 1.4 , abit kt-7 hovedkort, 512 sdram og et gf2 skjermkort som alt i alt fungerer greit.

Det er i strømforsyningen problemet ligger. Har et gammelt Aopen kabinett som jeg stappet alt inn i (for circa 7 mnd siden). Jeg tenkte ikke noe særlig på hvor stor strømforsyningen på kabinettet var, hadde jeg gjort d så hadde jeg kjøpt meg et chieftec kabinett.

Uannset, nå har strømforsyningen begynt å bråke. Det skjer alltid rett etter en "kald-start" og jeg kan høre vifta gå på stadig varierende turtall samt den overdøver CPU-vifta. Klabber jeg til kabinettet 1-2 ganger så stopper lyden og alt er som normalt.. jeg ser på strømforsyninga at den bare er på 235W og jeg antar dette har noe med problemet. Det jeg lurer på om er at d er noe måte å redde oppsettet på eller må jeg bare bite i gresset og kjøpe meg nytt kabinett?

Har du åpnet stømforsyningen,d kan være mye støv og annet dritt inni, som hindrer bra luft gjennom stømning.

Kjetil

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe nytt kabinett, det holder med å kjøpe ny strømforsyning. Prøv å stikke noe inn i vifta neste gang du kaldsterter, slik at den ikke går,hvis lyden ikke er der da kan du bare skifte vifte. Ellers er vel psu en din litt liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...