dabear Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hey, har prøvd å lært meg xslt, men jeg sliter litt. Her er xml.xml: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="computerstyle.xsl"?> <computers> <computer> <manufactorer>Intel</manufactorer> <hardrive >seagate</hardrive> <hdspace suffix="GB">160</hdspace> </computer> <computer> <manufactorer>Intel</manufactorer> <hardrive >seagate</hardrive> <hdspace suffix="GB">160</hdspace> </computer> </computers> og computerstyle.xsl : <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:template match="/"> <html> <body> <h2>Data Informasjon</h2> <table> <tr> <td>Produsent</td> <td>Hardisk</td> <td>Hardisk plass</td> </tr> <xsl:for-each select="computers/computer"> <tr> <td><xsl:value-of select="manufactorer" /></td> <td><xsl:value-of select="hardrive" /></td> <td><xsl:value-of select="hdspace" /></td> </tr> </xsl:for-each> </table> </body> </html> </xsl:template> </xsl:stylesheet> Når jeg nå åpner xml.xml skal det infoen vises som et html dokument, men eneste output jeg får ( i IE ) er : Data Informasjon Produsent Hardisk Hardisk plass Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå