Ni kon Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3 Hvor bra er en topp utstyrt PC i dag? Denne artikkelserien tar for seg det å gå til anskaffelse av en "super-PC", problemer man kan møte på underveis samt hvor bra ytelsen er. I denne delen tar vi blant annet for oss ytelsen til systemet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Endelig kom Del3 ut! Lese lese lese Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Vil benytte sjansen å takke Howard for all arbeid som han har lagt ned i denne artikkel serien. Spesiell takk til Deetee som nå sitter å skriver del 4 - klokking av et slikt system. Takk også til Gisle på Netshop for all support til alle døgnets tider... Vil også takke en rekke brukere på forumet, spesiellt de som kommer med svært gode og fornuftige svar i ulike tråder Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Maskinen er jo sterk som fy som vi ser på benchmarkene, men hvordan har det vært med en cpu som (ike FX serie) som vi andre har råd til å kjøpe? Ville benchmarkene vært betydelig lavere?. Og til det viktigste, når kommer en liten oppdatering som innebærer overklokking? Ellers en flott artikkel i 3 deler som falt i min smak! Edit: så ikke posten din oivind.... kan skrive under på at nevnte person hos netshop er grei å ha med å gjøre når det gjelder support og service!, glede seg til del 4!! Endret 12. september 2004 av teknikeren Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 nesten ingen problemer med pcen eller da :!: bestille fra dell neste gang? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har du det "beste av det beste": Ja!Er det verdt det: Sannsynligvis ikke... Festlig lesning dette her. Må si jeg humret litt over "dual-bios" opplegget, er litt ufint med sånne fancy greier som overhodet ikke fungerer i praksis. Men benchmarksene var jo heller imponerende, er ingen tvil om at du har fått er _RÅ_ PC. Gleder meg til overklokkingen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Det hadde nok blitt bedre med et kabinett fra Lian Li PC7x-serien. De er solide. Det kunne også vært interessant å se hvordan maskinen klarer seg i Linux/Unix. En del av oss har ikke windows som primær-OS. Og selvfølgelig, det jeg har savnet: Sette opp et SCSI-basert system. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Flott artikkel igjen fra hw.no gjengen Ble litt bekymret angående HK. Har bestilt et Gigabyte K8NSpro socket 754. fra netshop. Håper dette ikke er plaget av "barnesykdommer" som nevnes i artikkelen. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 helt SYK score i 3dmark på standard test Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 har hatt det kjempe gøy under bygging her. Selv om kabinettet suger ser det jo så sinnsykt bra ut. Fikk faktisk ikke lov av samboer å bytte kabinett, da hun er så sinnsykt opptatt av design. Gøy å se at dere setter pris på slike artikkler Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Overklokking...? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hehe, Gigabyte. jaja, skal iallefall holde meg langt unna hovedkort fra de! Hva med vannavkjøling? Isteden for å bruke 24`000kr på skjermer? Helt idiotisk syns jeg da, bruke halvparten av budsjettet på 2 skjermer, heller kjøpt 1 stk 19" crt. Lagt pengene i skikkelig vannavkjøling til cpu, hk og nb. Min menig though. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 nesten ingen problemer med pcen eller da :!: bestille fra dell neste gang? Dell? Må nok over til Alienware for å få et tilsvarende system om det skal være ferdigbygget. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 helt SYK score i 3dmark på standard test Vel, syk og syk. Har 12900 poeng i 3dmark 2003, og 25500 poeng i 2001. Standard, det er med en cpu til 1/10 del av prisen, (Amd XP2400Mobile) Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 helt SYK score i 3dmark på standard test Vel, syk og syk. Har 12900 poeng i 3dmark 2003, og 25500 poeng i 2001. Standard, det er med en cpu til 1/10 del av prisen, (Amd XP2400Mobile) tja, men du har jo egentlig et x800pro du, som er flashet til x800xt, og han har ikke gjort noe med skjermkortet sitt.. Lenke til kommentar
K4F Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 ble selv skuffet over det lianli kabinettet etter disse artiklene, er vel første gang jeg ser en fullverdig test av det. men hadde det vert en ide å sette in en 120mm vite som insug på toppen ? kjipe er jo at du må ta fram dremel'n og finne en passende vifte grill løsning K4F Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Når vi er inne på Lianli; noen som har efaring med dette:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B Lurer på ett til serveren min. Endret 12. september 2004 av skyline Lenke til kommentar
kasol Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Bra lesing dette her. Selv har jeg jo nesten identisk system og har støtt på mange av de samme problemene Forskjellen er at dere er proffe mens jeg er datanoob, men jeg har da lært mye nytt og fått mange tips her på forumet. Jeg har selv måtte: - Bygge selv dvs fikk en kompis til å sette det sammen - flashe Gainward6800Ultra bios - flashe HK bios og jeg fikk det til Øyvind på mitt første forsøk noensinne F4 har jeg nå hvor temp avlesninger ser ut til å funke - Driver innstallering de lux til både skjermkort og hk Problemer - fortsatt høy temp i kabinettet - Skjermkortet kneler og jeg må klokke det ned til 400/1100 - Raid oppsettet funker men jeg får feilmelding når jeg starter pc'n som jeg ikke forstår... - Klarer ikke å innstallere SB lydkort....noe muffens her. klarer ikke å få det skikkelig nedi, det passer rett og slett ikke Fatale hendelser - knakk connectoren til min raptor disk... Skal sjekke den siste nvidia driveren din til hovedkortet når jeg kommer inn på land i morgen kveld. Jeg er missfornøyd nå og har vurdert å bytte HK til ett annet men vet ikke om det vil hjelpe. Jeg har også ett X800XT i bestilling da jeg er særdeles missfornøyd med skjermkortet. Jeg kan leve med oppsettet slik det er nå men det irriter meg noe jævlig at jeg må klokke kortet ned fra default 430/1200 til 400/1100 for å spille BFV. I bestilling: - flere vifter til kabinettet - artic-cooler skjermkort vifte for å prøve dette (tar jo år og dag å få X800XT kort ) - Ny raptor disk Planer: - Strippe pc'n og innstallere alt på nytt med raptoren og bedre kabelhåndtering... - sjekke volt på minne...kanskje dette medfører problemer Ellers frista det med det logitech oppsettet ditt Øyvind. Endret 12. september 2004 av kasol Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 dette er syke greier. spørsmålet har sikkert kommet opp tidligere, men: er dette beistet kjøpt inn for egne penger? er dette hr. dahles private maskin? 50k for en maskin er meget drøyt. og på fokuset i testingen, virker det som om målet er å lage en ultimat spillemaskin. kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg at det var verd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå