Gå til innhold

Netshop 1557GLS tilbud!


Beop

Anbefalte innlegg

For de som er skeptiske til SP2, så har jeg brukt det på min 1557 siden dagen den ble lagt ut offisielt på microsoft.com.

 

Det som var irriterende en stund var at når jeg brukte knappen for å skru på radioen til wlanet så ble dialog boksen stående framme i 60 sekunder. Den er "always on top" og det går ikke ann å lukke den, trodde jeg. Men så leste jeg på et forum at det gikk ann å trykke på esc for å få den bort. ;) Vanligvis så pleier den å forsvinne etter noen få sekunder.

Det blir vel kanskje fiksa om et par år av AOpen!

 

Bortsett fra det, så synes jeg det virker helt flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt min Netshop 1557GLS i noen timer og jeg må bare si meg kjempefornøyd. Tastaruret er helt herlig å skrive på, og maskinen virker rask og stabil, bråker ikke heller. Har ellers ikke så mye å komme med av kommentarer da jeg selvsagt må få litt mer tid til å bli kjent med den. Det er to ting jeg lurer på: Når jeg legger ned skjermen så går maskinen i stand by modus, er dette vanlig? Går det ann å overstyre dette? Har ikke mye peiling på bærbare skjønner dere....

 

En annen ting, den knappen som stikker ut ved siden av minnekort-slot'en, var så lur å trykke den inn og da spratt den ut og jaggu meg holdt den seg ikke ute permanent også... Hvordan får jeg den inn igjen? :blush:

Her er noen bilder:

 

IMG_3686.JPG

 

IMG_3687.JPG

 

IMG_3688.JPG

 

IMG_3689.JPG

 

Nå gjenstår det bare å teste lappen med diverse spill og film og annet snadder :)

 

 

Og ja... har ikke klart å få den koblet i nettverk med min stasjonære pc, bruker vanlig krysset kabel og setter ip addresse manuelt og setter dem i samme brukergruppe, den stasjonære ser lappen og kommer inn på det som er utdelt der men ikke omvent. Skal starte egen tråd i nettverks forumet hvis jeg ikke finner ut av det snart....

Lenke til kommentar

Det går ann å få inn den knappen til pckort plassen igjen ja. Oppskriften husker jeg ikke helt i huet, men jeg klarte det til slutt den gangen jeg prøvde. ;) Tror jeg måtte dytte på det plastkortet og knappen samtidig eller no slikt.

 

Når det gjelder at maskinen går i hvilemodus når du lukker maskinen så er det en windows innstilling som du kan skru av. Det ligger under strømstyringsinnstillingene som du finner der du bytter skjermbeskytter.

 

Forresten stilig med litt bilder, er ikke så ofte vi ser det her!

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt min Netshop 1557GLS i noen timer og jeg må bare si meg kjempefornøyd. Tastaruret er helt herlig å skrive på, og maskinen virker rask og stabil, bråker ikke heller. Har ellers ikke så mye å komme med av kommentarer da jeg selvsagt må få litt mer tid til å bli kjent med den. Det er to ting jeg lurer på: Når jeg legger ned skjermen så går maskinen i stand by modus, er dette vanlig? Går det ann å overstyre dette? Har ikke mye peiling på bærbare skjønner dere....

 

En annen ting, den knappen som stikker ut ved siden av minnekort-slot'en, var så lur å trykke den inn og da spratt den ut og jaggu meg holdt den seg ikke ute permanent også... Hvordan får jeg den inn igjen?  :blush:

Her er noen bilder:

 

[Nå gjenstår det bare å teste lappen med diverse spill og film og annet snadder :)

 

 

Og ja... har ikke klart å få den koblet i nettverk med min stasjonære pc, bruker vanlig krysset kabel og setter ip addresse manuelt og setter dem i samme brukergruppe, den stasjonære ser lappen og kommer inn på det som er utdelt der men ikke omvent. Skal starte egen tråd i nettverks forumet hvis jeg ikke finner ut av det snart....

Hvilken hardisk har du valgt? Samsung eller Hitatchi? Har hørt at Hitatchien skal være noe bråkete? Lurer litt på samme pc selv. Andre som har erfaring med Samsungen (den de selger på Netshop)

Fine bilder forresten

Endret av guso
Lenke til kommentar
Ha plastkortet ute, og trykk inn knappen. Da blir den værande inne. Så er det bare å trykke inn plastkortet. For å få knappen ut igjen, trykker du den inn, så "sprett" den ut.

Hehe, det var jo veldig enkelt. Takker og bukker.

 

Hvilken hardisk har du valgt? Samsung eller Hitatchi? Har hørt at Hitatchien skal være noe bråkete? Lurer litt på samme pc selv. Andre som har erfaring med Samsungen (den de selger på Netshop)

 

Ang. harddisken så er det den som fulgte med som standard, 80GB 5400 Samsung, og den bråker ikke noe særlig, såvidt jeg hører den.

 

Er fortsatt strålende fornøyd med pc'en, bortsett fra at Doom3 krasjer av og til, skal prøve å sette ned fra medium til low eller.no og se om det har med det å gjøre :roll:

Lenke til kommentar

Forresten noen som har problemer med høyre knappen på "musa" på sin 1557? Trenger ikke klikke på knappen engang for at den skal aktiveres. Hvis jeg er i knappen på venstre kant så trenges det ikke å klikke, mens høyre side må klikkes ned for å få aktivisjon. Ikke så imponerende kvalitetsmessig det da... Høyre knapp ligger forresten skjeivt nedi maskinen...

Lenke til kommentar

Jeg har hadd min Netshop 1557GLS et par uker nå, og jeg må si meg strålende fornøyd med den :D

 

Eneste jeg har å utsette på den er at harddisken (samsung 80GB 5400rpm) lager små tikkelyder av og til. Det er vell ikke så ille med tanke på at andre discer vistnok lager en høyfrekvent hylelyd :hmm:

Ikke er det veldig ofte at den kommer heller, så er egentli ikkeno problem... :p

Menja, generelt er det veldig stillegående.

 

Den _blir_ ubehagelig varm til tider, men det er bare under, og det er da strengt tatt ikke nødvendig å ha den i fanget i timesvis.. :roll:

 

Liker lappien min jeg :love:

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet 1557'en masse ;) Og jeg har ingen problemer med den i det hele tatt.. (jo.. er vel et problem som kan nevnes, og det er vel WinXP selv!!.. Fanken til horeopplegg kan man lete lenger etter)..

 

Jeg synes ikke den blir for varm, men tvertimot, er skikkelig behagelig å ha den i fanget. ;p Er så goodt og vaarmt :p

 

Knappene mine er også helt normale.. Tydeligvis heldig med mitt eksemplar..

 

Men er det noen som vet hvor jeg kan skaffe et annet sånn klistremerke? Netshop sitt er jo stygt som f.!!

Lenke til kommentar

har en del små slurvefeil på min maskin som jeg ikke liker...

 

Ulemper:

Nr 1: Høyre touchpadknapp er nedsunket og funker rart.

Nr 2: Hvert 5 sekund kommer det en rar lyd fra maskinen, en slags piping.

Nr 3: Ved bruk av innebygde høytalere så kommer det forstyrrelser i lyden når prosessor er i bruk (og litt ellers også).

Nr 4: ATI merket på maskinen er løst/bøyd i den ene kanten, så ser litt småstygt ut.

Nr 5: Volumknapp er enten ingenting eller bånn gass... 4/5 av vriing på bryteren gir ingen effekt what so ever.

 

Fordel/ulempe:

Maskinen varmer godt i fanget, positivt om vinteren, ikke så bra om sommeren.

 

Fordeler:

Resten av maskinen er knakende god. Har testa langkjøring av film. Har dog ikke prøvd noen spill på maskinen, men etter hva jeg har hørt så skal dette være bænkers.

 

Update følger etter mer bruk.

Endret av Beop
Lenke til kommentar

Ser at opsjonen for å velge Corsair RAM er borte under bærbar PC-byggeren til Netshop. Noen som har erfaring med de andre ram typene? Hadde liksom sett meg ut Corsair rammen...sånn går det når man venter for lenge :( Får sende en mail til Netshop å høre.

 

Skal ha 1GB ram. Hva er best? Hynix eller Kingston? Noen som har erfaring med disse typene?

 

Noen som har Corsair rammen? Er ikke den PC3200? All annen ram er PC2700....usikker på om dette har noe å si.

 

rk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...