Rairai Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har en Astra F som jeg gjerne skulle hatt litt raskere. Hva er mest gunstig å bytte ut for å få slanka bilen litt? Den går så dårlig med en gang jeg har mer en to i bilen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Er vel bedre å bytte litt motordeler enn bodyparts..? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Kjøpe ny bil? Motorbytte til GSI motor, eller calibra motor... Ellers finns det masse vekt i støydemping og interør generelt. Men bilen blir ikke så mye sprekere av det.. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 jeg vet, men det er pengene det står på.. vurderer å bytte til calibra motor senere, men inntil da så har jeg litt gjeld å betale.. effektanlegg og chiptrimming på bilen min, er det verdt pengene? 1,6l 16v Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Få deg en ny og slankere dame Du kan jo i første omgang sette inn KN-filter og effektanlegg. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 tjalla, har tenkt til det, men har hørt så mye greier ang KN filteret.. jeg har luftmengde måler, ødelegger ikke KN filteret det pga det er oljebasert? håper noen vet svaret på det, har hørt så mye forskjellig om det Lenke til kommentar
SeT Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Asså... skal du ha noen forventning om å føle effektforskjellen må du skifte hele eksosen.. helt inn til manifoilen, kn/green filter, Trimkam og kanskje en chip viss det går an. Da vil du først merke det. Merker lite ved å kun skifte f.eks effektanlegg eller kun kn filter Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det hjelper heller ikke å lette bilen da det er en omtrent ribba bil fra før, kanskje du kan ta ut naksetet eller noe slikt? sikkert noe lydisolering i bilen du kan fjærne, asfaltmatter er jo ganske tunge. Nei selg bilen og kjøp deg noe med større motor! Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Nei selg bilen og kjøp deg noe med større motor! word! Er så lite å hente før man enten begynner med turbo eller kompressor på så små motorer.. kan jo hente noe med eksos, filter, kammer og chip, men det er ikke alt for mye det heller.. Så må bli motorbytte eller like greit (og kanskje ikke noe dyrere) å bytte bil. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 ja ok.. det som er så surt er at hvis jeg skal f.eks bytte til en calibra turbo motor så er plutselig forsikringa mi 5-10 ganger dyrere heh, så jeg får vel bare vente.. grunnen til at jeg ikke er så hypp på å selge bilen er at jeg nettopp har styla den, og innstallasjon av anlegget med ledninger har blitt satt opp pro og kosta litt det og.. man får vel generelt mindre for en bil etter man har styla den? selv om det er surt Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hva med å kjøre uten dører , vinduer og annet som tar unødvendig vekt? Nei seriøst, er ikke så mye man kan gjøre med standard motoren til Astra..men alt er jo mulig Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 ja ok.. det som er så surt er at hvis jeg skal f.eks bytte til en calibra turbo motor så er plutselig forsikringa mi 5-10 ganger dyrere heh, så jeg får vel bare vente.. grunnen til at jeg ikke er så hypp på å selge bilen er at jeg nettopp har styla den, og innstallasjon av anlegget med ledninger har blitt satt opp pro og kosta litt det og.. man får vel generelt mindre for en bil etter man har styla den? selv om det er surt 5-10X i forsikkring? man betaler da ikke slike summer bare for å stappe en calibra turbo motor i bilen? Jeg betaler 7200,- med 70% på min bil så 5X dyrere med 1,8 turbo (passat) =36000 noe som er perverst mye. Men tviler ikke på at det blir dyrt men alikevell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå