Homme Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 bestemte meg da for Fedora. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Det koker ned til spørsmålet om hvor detaljert en vil lære ting. Men det samme kan vel egentlig sies om Mandrake... Nettopp Så "velg X hvis du virkelig vil LÆRE deg Linux" er like feil og like riktig enten X er Gentoo eller Mandrake. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nettopp Så "velg X hvis du virkelig vil LÆRE deg Linux" er like feil og like riktig enten X er Gentoo eller Mandrake. ... eller LFS. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tja, bare i den grad man kan lese LFS-boken og følge instruksjonene for å få en komplett installasjon uten å tenke over hva man egentlig gjør. Men jeg vil tro at installering og oppsett av de fleste programmer er så lite automatisert at man ikke kan unngå å måtte gjøre mye manuelt arbeid. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Lesestoff hvis man vil lære: From Power-up to Bash prompt Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Tja, bare i den grad man kan lese LFS-boken og følge instruksjonene for å få en komplett installasjon uten å tenke over hva man egentlig gjør. Men jeg vil tro at installering og oppsett av de fleste programmer er så lite automatisert at man ikke kan unngå å måtte gjøre mye manuelt arbeid. Jeg anbefalte også LFS for å lære linux, helt til jeg prøvde det selv. Da så jeg at det var mer eller mindre ubrukelig til formålet. Ganske tidlig i boken står det noe slikt som "vi må først pakke opp 'program x', hvis du ikke vet hvordan dette gjøres, slapp av vi kommer straks til dette" hvorpå boken ikke kom til dette på minst 40 sider. Fryktelig irriterende men jeg fant jo fort ut av det (takket være min Amiga bakgrunn). Kort tid etter støtte jeg på flere lingnende ting, og kastet ut LFS... Derimot anser jeg gentoo sin install guide som et ypperlig nybegynner dokument for linux, til tross for at man ikke blir like 'skitten på hendene' som LFS kan man en god del mer om hva linux er enn etter en helautomatisert distro install. Må legge til at koseptet bak LFS er genialt som opplæring, men boken er bare ikke skrevet for nybegynnere. Hvis nå noen med mye (fri)tid hadde skrevet et LFS-lignende bok, som var strukturert og pedagogisk, ville jeg straks anbefalt den. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Begynn me slackeware den er best! jeg er sikker like noob som deg eg begynte me slackware. Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har noen av dere prøvd Winlinux??? Nyere versjon til windows XP er på trappene!!Gleder meg Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Har noen av dere prøvd Winlinux??? Nyere versjon til windows XP er på trappene!!Gleder meg Jeg skjønner at du må ha et tragisk liv når du registrerer deg bare for å tulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå