Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streaming av video/musikk fra serveren hakker

Anbefalte innlegg

Om jeg ser en film som ligger på serveren i huset, på min maskin, hakker bildet. Det samme gjelder musikken, men ikke i så stor grad. På serveren er det installert Windows Server 2003, den har en P3 400MHz CPU og 396Mb SDRAM. Nettverket i huset er standard 100MBps. Jeg prøvde å teste dette med et program som het iperf. Der fikk jeg 55Mbitps i gjennomsnitt. Prøvde også å laste over en 1,0Gb stor fil via FTP, og fikk da 0.12MB/s. Nettverkstilkoblingen mellom meg og serveren går gjennom 2 switcher, og 1 ruter (dvs 3 switcher?).

Min maskin har en P4 2,4GHz CPU og 256MB DDR minne, å se filmer som ligger på min harddisk går selvfølgelig kjempebra. Jeg bruker både Linux og Windows, filmene hakker i begge to.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

55Mbit/sek = 6.9MByte/sek, så det stemmer jo ikke overens med FTP-resultatet ditt. Prøv å sette begge nettkort til autospeed. Jeg har opplevd SKIKKELIG tregt nettverk hvis jeg forcer 100MBit duplex. Ellers tror jeg at streaming krever litt av begge maskiner, og du har en P3 400 på Windows 2003 server? Er vel nesten dømt til å bli laggy da?

Simen

Lenke til kommentar

Rart. iperf programmet fungerer slik at jeg starter en server på en maskin, og kobler meg til den maskinen fra en annen på nettverket. Jeg får 55Mbit/s når server pcen kjører iperf som server, både fra min maskin og fatterns. Men om jeg setter min maskin til å kjøre iperf som server, og kobler meg til fra serveren eller fatterns maskin, får jeg 1,75Mbit/s.

Nå skjønner jeg ingenting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...