Sjøbanan Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Noen med coop pcen tatt 3dmark05? Post din scor her eller kansje lage en ny og legge link her? Lenke til kommentar
Anton 64 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 PC'en min bruker merkelig mye prosessorkraft ved avspilling av DVD-filmer. Ved deaktivert strømsparefunksjon: 40-45% CPU Ved aktivert strømsparefunksjon: 55-60% CPU Verdiene er de samme om jeg bruker Power DVD, WMP9, Win DVD 6 og ZoomPlayer. ZoomPlayer med ffdshow gir fort 100% CPU bruk ved "lett" oppskalering av filmen. Etter min mening er CPU-verdiene alt for høye. Mine to Intel pentium maskiner bruker bare 10-20% CPU ved avspilling av DVD-filmer. Hvor mye prosessorkraft bruker PC'en din ved avspilling av DVD-filmer ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmmm... vell; 1. Intel er bedre enn amd på media 2. Dersom Cool 'n quiet er aktivert (strømsparing) står sikkert CPUen på 1GHz .... dvs den bruker mer av cpuen enn dersom den går for fullt (2GHz) ... eller du vil bruke mer cpu% på en prosessor som yter nesten halvparten... Høres ikke det fornuftig ut? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Geil brikka fungerte sammen med oprg. brikka, men benchmarken ble dårligere.... EDIT: Skyldes at brikkene gikk på 333MHz og CL2.5 Når jeg testet hver brikke hver for seg var faktisk Coop brikka (Cl3) bedre enn Geil'en (CL 2.5)i både read og write. Viser at timings ikke er så viktig på AMD64??? Endret 20. oktober 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Noen med coop pcen tatt 3dmark05? Post din scor her eller kansje lage en ny og legge link her? 2425 p. OK? Dersom noen er int. i RAM til Coop-pc'en.... send PM Se vedlegg for spes. på RAM-brikka ct_530_ctDownload1.pdf Lenke til kommentar
Anton 64 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 JEG76: Forutsetter at du også er eier av Coop PC’en. Hvor mye CPU-kraft bruker din PC ved avspilling av DVD ? Hvis den bruker mindre er jeg interessert i å hvite hva du har gjort for å øke ytelsen. Slik PC’en min fremstår nå er den uegnet til det formålet den primært var kjøpt inn for, nemlig å levere oppskalert DVD-film til projektor !! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 JEG76: Forutsetter at du også er eier av Coop PC’en. Hvor mye CPU-kraft bruker din PC ved avspilling av DVD ? Hvis den bruker mindre er jeg interessert i å hvite hva du har gjort for å øke ytelsen. Slik PC’en min fremstår nå er den uegnet til det formålet den primært var kjøpt inn for, nemlig å levere oppskalert DVD-film til projektor !! ca. 65% (med Cool 'n quiet).... .... ikke mye støy for det.. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg sitter her med en amd 64 3000+ porsessord og 512 ram. Men når jeg kjører skype tar den over 50-60% av cpu,eller explorer i windows oppgavebehandlinger. Noe som gjør at jeg ikke kan spille og snakke og så vit bruke pcen når jeg snakke i skype. Hva er probleme? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) NY BIOS UTE Funker bra... fikk litt høyere memscore. Tror nok flere minetyper støttes (TwinMOS?), sikkert annet (ikke sjekket så mye). SE VEDLEGG W7010vm7.118 Endret 25. oktober 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Eh... hvilken knapp må man trykke for å komme inn i BIOS? Går så fort ... får ikke sett det.... Takker ARGGHHHH:::::::::::::: setter RAM til 333MHz ... FAEN!!!" Gjorde jo ikke det første restart! EDIT: Plutselig er alt ok igjen MEDION og BIOS, ass... tenkte å modde BIOSen men det var vanskelig gitt Endret 25. oktober 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 NY BIOS UTE Funker bra... fikk litt høyere memscore. Tror nok flere minetyper støttes (TwinMOS?), sikkert annet (ikke sjekket så mye). SE VEDLEGG Anbefaler du og innstalere denne biosen? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 les edit.. ---> nei Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) NY BIOS UTE Funker bra... fikk litt høyere memscore. Tror nok flere minetyper støttes (TwinMOS?), sikkert annet (ikke sjekket så mye). SE VEDLEGG Er det noen av de gamle problemene, fra den gamle biosoppdateringene, med den nye biosen? hva er foskjell? edit: leif var her Endret 27. oktober 2004 av I hate Compaq Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Send PM... anb. å vente, men er bare å prøve... ta backup av org BIOS (eller last den ned her siden). Litt info: Minnetimings, 9800XXL: Mem TRCDRD: 3 Mem TRCDWR: 3 Mem TRRD: 4 Mem TR2W: CL+3CLK Mem TWR: 2 Mem WR_Latency: 1.0 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Står i et mATX kab. , men ser ut som ATX Strømforsyning: FS - 350W /silent w/PFC Stor vifte på undersiden av PSU trykk for større bilder. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Syns min PC virker litt treg i oppstart.. er det masse programmer som starter automatisk når pcen slås på eller? tenkte å installere bare windows også legge inn de programmer og drivere som jeg trenger! vil vel hjelpe litt på med mer RAM?? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Mer RAM hjelper ikke nødvendigvis mye på oppstarten, men det vil gjøre underverker likevell for ytelsen. Se hvilke prg. som starter opp: 'Start-> CMD -> msconfig fjern haken på det du er sikker på at du ikke trenger. Prøv også: - defrag. HDD - Søk etter feil i rgeisteret Prøv evt. dette prg for å gjøre alt over med prg. under (også på norsk ): http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm ... du vil merke forskjell når du får mer RAM? (Blir vel snart ;-) ) Lenke til kommentar
mr. smith Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Noen som har erfaring med annen TV-software til TV-kortet. Synes at Powercinema som fulgte med er ganske "buggete".... Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) ... du vil merke forskjell når du får mer RAM? (Blir vel snart ;-) ) Hehe, riktig Men ja, jeg fjerna endel av oppstartsprogramma på msconfig, og jeg må si det at den ble litt raskere "klar til bruk" i windows skal defragmentere snart, Eh... hvilken knapp må man trykke for å komme inn i BIOS? Er vel "Press F1 or DELETE"? Endret 3. november 2004 av thomasw Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 stemmer.... fikk ikke sett det med den nye biosen (som jeg styrer unna). Husk å rense registeret med feks Easy Cleaner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå