Gå til innhold

COOP PC tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta å sett IP-adressen manuelt til den du hadde. For så å skru på DHCP (tilordnes automatisk IP-adresse). Da bør det nok fungere.

 

Hvis du ikke får internett så kan du skrive cmd i run menyen og så skrive inn ipconfig på en av de andre pcene i nettverket og finn default gateway. Gå så tilbake på COOP-pcen og skirv inn din gamle ip-adresse i ipadressefeltet. Nettverksmaske til 225.225.225.0 (hvis ikke du har satt opp noe annet). Også sett inn den samme standard gateway som på den andre maskinen. Da bør du ha fått internett igjen.

 

Hvis det enda ikke fungerer. Hjelper det at du legger opp et bilde om hvordan instillingene er osv. så blir det enklere å hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har kjøpte medion/cypercom pcen på coop for et godt år siden, men da jeg i dag avinstallerte Windows XP og la det inn på nytt. (pga. feil på pcen) kommer den ikke inn på internett igjen. :hmm:

Jeg har gått inn på www.medion.com og lastet ned oppdateringer som jeg trengte.

 

jeg tror problemet henger sammen med de driverne i Datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling:

Der står det "ukjente enheter"

Bla. *Enkel kommunikasjonskontroller, *Ethernet-kontroller, *Multimediakontroller, *SiW, *802.11g WLAN, *USB Device, *USB Reciever.

 

I nettverkstilkoblingerheter går den lokale tilkoblingen under navnet :

1394 nettverkskort.

Når jeg prøver å reparere den sier den bare: kan ikke søke etter TCP/IP instillinger for denne tilkoblingen

 

Jeg har ikke gjort noe videre enn jeg har gjort med de 9driverne som jeg lasta ned i www.medion.com. har hvert uten internett hele tiden.

 

Hva bør jeg gjøre for å få enhetene i -enhetsbehandling og internett jeg er veldig avhenging avtil a fungere igjen? :(

Lenke til kommentar

1394 er vel firewiretilkoblingen. Ethernet-kontroller er nettverkskortet. Vet du hvilket merke det er? Hvis du kan åpne maskina og sjekke, skulle det ikke være spesielt vanskelig å finne driver.

 

Om du har trådløst internett må du sjekke navnet på den tilkoblingen, slik at du kan "google" etter driveren. Dette skulle ikke være noe problem. Da skulle du komme deg på internett in no time.

 

Uansett så er det vel greit å få begge disse enhetene opp å gå.

Lenke til kommentar

ja. VIAHyperion4in1451v.exe er inne nå, takk. men det er ikke skjedd noe forandring.

 

#1:når jeg går inn i ethernet-kontroller>installere driver på nytt>installere programvaren automatisk.. kommer det opp en link der det står noe med at jeg må koble meg til internett (haha), får å finne en plassering får driveren.

 

#2:når jeg går inn i ethernet-kontroller>installere driver på nytt>installere fra liste eller bestemt plassering... er det et link det det står søk/ikkesøk.. søker man får man samme resultat som #1... trykker jeg ikke søk kommer det opp en kort liste med noen rare merker.. har prøvd alle, men ingen funker :thumbdown:

 

Hvordan bør jeg gjøre det der?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei og hopp=)

Mamma har en slik pc som i senere tid har fått litt problemer(virus seff). og jeg tenker en ny xp-install er svaret, men et problem; mamma, rotekoppen som hun er, har mistet recovery/xp platen hun fikk med.

 

Jeg har dårlig erfaring med installe ny xp på en maskin som fikk med en plate med drivere og windows.

 

SÅ er det mulig å få tak i en ny cd, eller har noen av dere en side der det er listet driverne slik at jeg sparer litt tid.

 

Kjedelig å prøve å gå på nett å laste ned drivere til et nettverkskort som ikke funker :p

 

Kjapp hjelp da =)

Endret av Skullkid
Lenke til kommentar

Har nå erfaring med 5 stk av denne maskinen(ikke mine) og alle hadde feil med grafikkortet,på to av dem forsvandt bildet og på de andre 3 var det viften som kollapset.

Men servicen var rimelig grei,når vi ringte dem sente de en fraktlappe for å lime på pakken og etter 2-3 uker kom maskinene i retur ferdig rep.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja, da har det altså skjedd igjen. I dag tok skjermkortet vårt kvelden for andre gang på denne PC'en. Det startet smått med gule og blå streker i Win. Men i går var det svart skjerm, eller når det først ble bilde er det nesten umulig å se noe på det. Jeg ser Snekker'n kjenner til disse problemene. Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...