Groboking Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hmmm... det gikk, og jeg kom inn på andre maskiner i nettet, men ikke på internett. Får se hva jeg kan gjøre med det i morgen. Kanskje det er noen swich/router settinger jeg kan skru på... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Ta å sett IP-adressen manuelt til den du hadde. For så å skru på DHCP (tilordnes automatisk IP-adresse). Da bør det nok fungere. Hvis du ikke får internett så kan du skrive cmd i run menyen og så skrive inn ipconfig på en av de andre pcene i nettverket og finn default gateway. Gå så tilbake på COOP-pcen og skirv inn din gamle ip-adresse i ipadressefeltet. Nettverksmaske til 225.225.225.0 (hvis ikke du har satt opp noe annet). Også sett inn den samme standard gateway som på den andre maskinen. Da bør du ha fått internett igjen. Hvis det enda ikke fungerer. Hjelper det at du legger opp et bilde om hvordan instillingene er osv. så blir det enklere å hjelpe. Lenke til kommentar
Lasso_WH Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg har kjøpte medion/cypercom pcen på coop for et godt år siden, men da jeg i dag avinstallerte Windows XP og la det inn på nytt. (pga. feil på pcen) kommer den ikke inn på internett igjen. Jeg har gått inn på www.medion.com og lastet ned oppdateringer som jeg trengte. jeg tror problemet henger sammen med de driverne i Datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling: Der står det "ukjente enheter" Bla. *Enkel kommunikasjonskontroller, *Ethernet-kontroller, *Multimediakontroller, *SiW, *802.11g WLAN, *USB Device, *USB Reciever. I nettverkstilkoblingerheter går den lokale tilkoblingen under navnet : 1394 nettverkskort. Når jeg prøver å reparere den sier den bare: kan ikke søke etter TCP/IP instillinger for denne tilkoblingen Jeg har ikke gjort noe videre enn jeg har gjort med de 9driverne som jeg lasta ned i www.medion.com. har hvert uten internett hele tiden. Hva bør jeg gjøre for å få enhetene i -enhetsbehandling og internett jeg er veldig avhenging avtil a fungere igjen? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 1. 1394 er FireWire... ikke noe med internett å gjøre 2. WLAN er trådløst 3. USB reciver er til fjernkontrollen 4. USB dev. er sikkert krotleseren 5. Ethernet er vanlig nettverkskort. Driveren finner du has via - www.viaarena.com - tror det holder med VIA Hyp. 4 in 1 driverene Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 1394 er vel firewiretilkoblingen. Ethernet-kontroller er nettverkskortet. Vet du hvilket merke det er? Hvis du kan åpne maskina og sjekke, skulle det ikke være spesielt vanskelig å finne driver. Om du har trådløst internett må du sjekke navnet på den tilkoblingen, slik at du kan "google" etter driveren. Dette skulle ikke være noe problem. Da skulle du komme deg på internett in no time. Uansett så er det vel greit å få begge disse enhetene opp å gå. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) EDIT: dobbelpost Endret 18. februar 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Har du legt inn chipsetdriverene? Legger ved noen som fulgte med pcen. Håper det fungerer. Du må bare fjerne .doc endelsen. VIAHyperion4in1451v.exe.doc Endret 18. februar 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
Lasso_WH Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 ja. VIAHyperion4in1451v.exe er inne nå, takk. men det er ikke skjedd noe forandring. #1:når jeg går inn i ethernet-kontroller>installere driver på nytt>installere programvaren automatisk.. kommer det opp en link der det står noe med at jeg må koble meg til internett (haha), får å finne en plassering får driveren. #2:når jeg går inn i ethernet-kontroller>installere driver på nytt>installere fra liste eller bestemt plassering... er det et link det det står søk/ikkesøk.. søker man får man samme resultat som #1... trykker jeg ikke søk kommer det opp en kort liste med noen rare merker.. har prøvd alle, men ingen funker Hvordan bør jeg gjøre det der? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Tor jeg har funnet noen andre drivere også. Skal drar på ferie i 6 tiden så driverene vil være online intill da. Ellers så må du vente en hel uke til serveren igjen blir online. Link EDIT: noen kan sikkert være snille å legge opp et mirror for filen. Endret 19. februar 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Driverene du skal bruke heter noe slim som Fast Rhine .... en av disse http://www.viaarena.com/default.aspx?PageI...ID=1&CatID=1190 legger ved driverene til det trådløse.... WLAN.zip Endret 19. februar 2006 av Okay Lenke til kommentar
Lasso_WH Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Takker I hate "Compaq" og "Okay".. dette var akkurat hva jeg trengte :!: ... jeg tror for ettertiden jeg begynner med litt pc etterforskning for ettertiden. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Bra at det ordnet seg. Det verste som finnes er det som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Tips til dere (har ikke maskinen lengre): Medion uoffisielt forum http://medion.adslweb.co.uk/phpbb2/portal.php Lenke til kommentar
Skullkid Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hei og hopp=) Mamma har en slik pc som i senere tid har fått litt problemer(virus seff). og jeg tenker en ny xp-install er svaret, men et problem; mamma, rotekoppen som hun er, har mistet recovery/xp platen hun fikk med. Jeg har dårlig erfaring med installe ny xp på en maskin som fikk med en plate med drivere og windows. SÅ er det mulig å få tak i en ny cd, eller har noen av dere en side der det er listet driverne slik at jeg sparer litt tid. Kjedelig å prøve å gå på nett å laste ned drivere til et nettverkskort som ikke funker Kjapp hjelp da =) Endret 9. april 2006 av Skullkid Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har nå erfaring med 5 stk av denne maskinen(ikke mine) og alle hadde feil med grafikkortet,på to av dem forsvandt bildet og på de andre 3 var det viften som kollapset. Men servicen var rimelig grei,når vi ringte dem sente de en fraktlappe for å lime på pakken og etter 2-3 uker kom maskinene i retur ferdig rep. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det ikke med noen form for recovery-cd. Det ligger en mappe i D: partisjonen som inneholder en mappe med drivere. Det trengs vel en cd for å lese av recovery partisjonen? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Joda, driverene ligge på ressurs-CD'en. Drivere til HK finnes på Viaarena. Det greieste er å logge deg på Medion norge ved bruk av SN-nummer (finnes på maskinen, bak - tror jeg) Lenke til kommentar
Skullkid Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvilken socket er det på disse hovedkortene? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 socket 754 ..................... Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja, da har det altså skjedd igjen. I dag tok skjermkortet vårt kvelden for andre gang på denne PC'en. Det startet smått med gule og blå streker i Win. Men i går var det svart skjerm, eller når det først ble bilde er det nesten umulig å se noe på det. Jeg ser Snekker'n kjenner til disse problemene. Noen andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå