xans Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei Har kjøpt meg en NEC 3500 d.l. Er det noen som har en ide om hvor jeg kan finne drivere og firmvare til denne. Har søkt nec sine sider i de fleste hjørner av verden uten å finne dette. På forhånd takk. Ha en fortsatt god dag xans Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Skal komme en ny offisiell i løpet av 1-2 uker fra Nec. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Skal vel ikke tro at det er kommet noen ny firmvare alleredde. Brenneren er jo nettopp kommet ut. Lenke til kommentar
astensland Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Denne siden har det meste av firmwares... http://forum.rpc1.org/dl_all.php Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 vil tro at det kommer snart! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 i got an e-mail from nec support (sweden) today 7/9 and they told me to expect the new firmware to be released in about 2 weeks, i hope i don't have to wait that long to test my ridata DL disc's, and if the new firmware don't support the disc i'll return the burner with the argument that the burner sux and doesn't work. http://www.cdrinfo.com/Forum/tm.asp?m=78353 Lenke til kommentar
JVD Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 jeg har nettop installert en sånn NECD 3500 nå men den brenner kun på 32x på vanlig cd... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hvis det er en trøst så klarer jeg bare i snitt Ca.23x med Verbatim cdr 48x plater. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Disse CD-R platene skal virke på 48x brennehastighet, sortert etter PRODUSENT! Mitsubishi 48x/52x (f.eks Verbatim) Ritek (F.eks clas ohlson plater, traxdata) Daxon (F.eks sony og BenQ) 99% av alle andre plater virker bare på 32x. Ja til og med Taiyo Yuden CD-R virker bare på 32x!!! Så til dere som bare får brent på 32X - det er helt normalt........med mindre du har plater som er produsert av en av overnevnte produsenter. Og til dere som bare får brent på 4x med ritek 8x DVD+R plater - dette er også helt normalt da NEC har begrenset hastigheten til 4x grunnet lav kvalitet på ritek platene. Det finnes også enkelte andre 8x plater som bare virker på 4x. Når jeg ser etter så virker ikke ritek 16x på mer enn 4x de heller, philips 16x virker heller ikke på 16x - så NEC har en jobb å gjøre med firmware. Pr dags dato anbefaler jeg herrie sin firmware, man vær obs på at denne er uoffisiell og BRYTER GARANTIEN! Ny offisiell firmware bør komme i låpet av denne måneden. Lenke til kommentar
xans Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Takk for alle svar, har fikset dette etter den gode hjelpen. Ha en fortsatt god kveld xans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå