cbcb Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 kan jeg lage forum i delphi 6 til min egen hjemmeside akkurat som dette forumet? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: cbcb skrev (2002-05-08 19:47):kan jeg lage forum i delphi 6 til min egen hjemmeside akkurat som dette forumet? Ikkje akkurat som dette forumet, for øyeblikket, siden det ikkje kjører på Windows. I Delphi 6 kan du laga noko som kallast WinCGIs, som naturlig nok berre virkar på Windows-plattformar, det står om dette i hjelpe-filene. Til forum bør du prøva deg på andre språk, som t.d. PHP, som er det språket dette forumet er skrevet i. mvh., Vegard Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 12:01, kilogram skrev:Til forum bør du prøva deg på andre språk, som t.d. PHP, som er det språket dette forumet er skrevet i. Nå er jo nesten alle forum på nettet skrevet i php/asp/cgi, vil du gjøre noe nytt, så gjør det i java (litt mer å sette seg inn i, men så er det vesentlig mer fleksibelt enn et scriptspråk). Har selv lekt litt med tanken, men et forum blir mer enn man kan sitte seg ned å lage på en ettermiddag. Ellers finnes det jo noe som heter WebSnap for Delphi som skal kunne kjøre på både IIS og Apache, se på http://www.borland.com/delphi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå