Exorchist Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Hei. En litt kryptisk topic kanskje, men la meg forklare: Jeg har ADSL fra Tele2, som er koplet direkte til hovedmaskina (min maskin med WinXP Pro). I denne maskina har jeg et sekundært nettkort som er kopla til konas maskin. Jeg finner hennes maskin, hun finner min. Vi kan overføre filer, spille spill etc.. MEN! Hun kommer ikke på nettet. Maskina hennes kjører akkurat nuh Win2k, men jeg kan ikke se at dette skal ha noe med greia å gjøre. Jeg har delt forbindelsen til internett, men fortsatt går det ikke. Min maskin har 192.168.0.1/255.255.255.0 og kona har 192.168.0.2/255.255.255.0. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er galt jeg ass. Er tele2 kjipe på det å ha flere brukere på nett? Og jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe å si, så lenge hun gjør det gjennom min maskin. Noen som har tips til meg? Hadde vært KJEMPEFLOTT! Mvh Simen Endret 12. september 2004 av Exorchist Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 visst du søker etter maskinen hennes, finner du den da? Er maskine koplet igjennom router, eller med krysset kabel direkte mellom hverandre? Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Vi finner som sagt hverandre, og kan overføre filer og spille spill (som jeg skrev, hehe), og selvfølgelig finner jeg den da når jeg søker etter den. Og som jeg også skrev, så er det direkte kopling hele veien. Ikke noe ruter, men ADSL Modem -> Hoveddata -> klientdata. Simen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 ah.. sorry.. litt trøtt.. etter bare 6 timers søvn. Så du bruker krysset kabel regner jeg med.. har du kjørt noen form for veiviser på hovedmaskinen ? Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Yes, har kjørt wizard (selv om jeg ikke liker den) og satt opp manuelt. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor maskin2 ikke kommer på nett. Alt tilsier jo at det skal fungere, eller har jeg glemt noe? 2 nettkort i hovedmaskin, en til ADSL, en til konas maskin. ADSL er satt opp til auto, på hjemmenett har jeg 192.168.0.1/2, som beskrevet tidligere. Skal jo funke dette? Eller? Simen Lenke til kommentar
cico Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har du kjørt wizard på det du kaller klient maskinen også? Har denne maskinen rett dns og gateway? Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Har ikke satt opp DNS og Gateway på klient, det skal da strengt talt ikke være nødvendig, eller? Jeg kan jo bare copy-paste det som jeg har "auto-fått" på hovedmaskina for å sjekke. Status update coming.. Simen Update: Funka ikke det heller. Prøvde også å pinge default gateway fra klient, men fikk ikke kontakt. Akkurat som om det er en vegg mellom de to nettkortene jeg har. Firewall er slått av, så det er ikke den som fucker. Forslag? Dette begynner å bli frustrerende :/ Endret 12. september 2004 av Exorchist Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har ikke satt opp DNS og Gateway på klient, det skal da strengt talt ikke være nødvendig, eller? Jeg kan jo bare copy-paste det som jeg har "auto-fått" på hovedmaskina for å sjekke. Dette er helt nødvendig, dessuten kan du ikke bruke verdiene fra Tele2, bruk IP-en til hovedmaskinen som DNS og GW Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 dessuten kan du ikke bruke verdiene fra Tele2, bruk IP-en til hovedmaskinen som DNS og GW Du er min reddende engel. Jeg brukte denne maskinens IP som gw, men tele2's dns som dns.. Takker for alle innspill, og spessielt agvg for å ha satt punktum i saken Mvh Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå