mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei, skal kjøpe meg ny mobil med Tele2 pluss abbonoment. Jeg trenger litt hjelp til valget så jeg har brukt denne malen. Har sett litt på 6600. Kunne denne vært noe å satset på. Takker for alle svar! Funksjoner: -Kalender: ja -MMS: ja -GPRS: ja -WAP:ja -Kalkulator: ja -JAVA:ja -Email klient:ikke viktig -Spill:ja Form: -ikke viktig -Vekt: ikke viktig -Antenne: ikke viktig Skjerm: Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm: min 128*160 -Touchscreen: nei Pris: Jeg har mellom 0 og 2000 kroner til rådighet.Jeg har tenkt å kjøpe mobilen med Tele 2 pluss abb. Diverse: -Merke: Det er det samme -Kamera: Ja -Videokamera: tja, ikke så viktig ser på det som en bonus -Symbian:Hva er det? -triband:ja -Infrarød port:ja -Bluetooth:ja -Minne: ganske mye -Minnekort: hadde vært greit -Polyfoniske ringetoner:ja -MP3: tja, ikke så viktig ser på det som en bonus -Radio:tja, ikke så viktig ser på det som en bonus -Ringer litt og sender ganske mye SMS. Liker å ta bilder på fest, så en god MMS-funksjon er viktig Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 K700 er jo å anbefale her da, siden du ikke vet hva symbian er. Så er det kanskje ikke så stort poeng i å kjøpe en 6600. Men men... HVertfall så har K700 blåtann, godt med minne(41mb), godt kamera, mp3 og radio. Den har dog ikke minnekort, men ellers så har den "alt". Et annet alternativ kan jo være S65 fra Siemens da Meget god telefon det også etter hva jeg har hørt, den har megapixel kamera, minnekort, god skjerm osv... Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 OK, hva er symbian for noe da? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 OK, hva er symbian for noe da? Et slags operativsystem på mobilen som lar deg installere masse tredjeparts programmer. Altså programmer som kan lese av word, powerpoint, excel filer blant annet da. Finnes mange andre programmer også på f.eks. handango.com Symbian lar deg også kjøre flere programmer samtidig. Som f.esk. å høre på musikk mens du skriver meldinger eller titter på kalenderen. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Ok, takk for den enkle forklaringen. Det hjalp mye jalleks. Tviler på at dette er nødvendig da. Nokia 6230 virker perfekt bortsett fra at jeg har hørt noe om at den har dårlig skjerm, stemmer det? og i såfall hvor galeer det? Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 den har en fin TFT Skjerm som viser opptill 65 000 farger, men har kun en oppløsning på 128*128 Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Er det vits med bedre skjerm enn det? For jeg må si at den mobilen frister virkelig. Den perfekte mobilen måtte vært 6230 med bedre skjerm. Edit: Ser at SX1 ikke er langt unna det, men tastene ser litt vel knotete ut. Endret 12. september 2004 av mr. fotball Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 De mobilene jeg har pekt meg ut er: Nokia 6230 Nokia 6600 SE k700 Simens SX1 SImens S65 Er det noen som har noen klare pluss eller minus med disse mobilene? Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) OK, hva er symbian for noe da? Det er på en måte som dataen din.. med de fordeler og ulemper det har:) er iallefall sånn jeg har forstått det Anbefaler forresten SE K700i jeg åsså Endret 12. september 2004 av Big-Boy Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 De mobilene jeg har pekt meg ut er:Nokia 6230 Nokia 6600 SE k700 Simens SX1 SImens S65 Er det noen som har noen klare pluss eller minus med disse mobilene? Det kommer jo an på hva du mest vil ha da. Hvis du vil ha mp3 og radio så kjøp enten 6230 eller SX1. Vil du ha god skjerm, normale taster og minnekort Så kjøp 6600 eller S65. Vil du ha en helt vanlig mobil med litt mer funksjoner og en god del innebygd minne så gå for en K700. Alle disse telefonene er gode på sine punkter. Den som kanskje gir deg mest for pengene er SX1, som gir deg både symbian, mp3 i stereo, radio, stor skjerm og minnekort! 6600 mangler desverre mp3 i stereo og derfor er det den største minusen ved denne telefonen. Jeg selv har hatt alle av disse telefonene utenom S65 og av alle så jeg mest fornøyd med SX1 og K700 som jeg selv synes gir MYE for pengene!! Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Jeg heller medt mot SX1 nå. Hvordan er en i bruk? Noen minus jeg burde ta til ettertanke? Er tastene vanskelige å komme inn i? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg heller medt mot SX1 nå. Hvordan er en i bruk? Noen minus jeg burde ta til ettertanke? Er tastene vanskelige å komme inn i? SX1 er veldig fin i bruk. Jeg fikk aldri oppgradert FW på den, så for meg var menyene noe trege. Dette skal være rettet opp i senere FW da Ellers vender du deg fort til tastene, maks en ukes tid! Helt ok standby tid, utrolig god lyd på mp3 og radio, kjekt med hot-swap til minnekortet og greit med symbian slik at du kan kjøre flere programmer samtidig!! Anbefaler deg denne ja Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Hva mer enn å kjøre flere programmer på en gang kan symbian brukes til?Eller hva mer kan jeg bruke det til? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Du kan jo kjøpe nye programmer da Som kan lese forskjellige filer, bedre kalender, kalkulator osv... Masse programmer!! Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Valget falt på SX1. Takk for super hjelp jalleks Det gjorde valget mye enklere. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Valget falt på SX1. Takk for super hjelp jalleks Det gjorde valget mye enklere. Ikke no problem, det er jo det vi er her for Du kommer ikke til å angre på ditt kjøp, husk å oppgradere til siste FW med det samme! Lenke til kommentar
Victorious Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Riktig kjøp. Samme som jeg har. Tastene blir du vant til. Ganske enkelt en genial telefon.. Så langt da. Kommer vel noe fett om 1 års tid vil jeg tro.. En SX2 drømmer nå jeg om.. hehe. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Du kommer ikke til å angre på ditt kjøp, husk å oppgradere til siste FW med det samme! Hvordan gjør jeg det? Endret 16. september 2004 av mr. fotball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå