superreven Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Skal oppgradere å har i det siste sett på mange alternativer, både Intel og AMD løsninger. Er dagens hovedkort til Socket 939 noe å satse på eller er det for tidlig? Å bør en heller f.eks. vente til de har kvittet seg med de verste barnesykdommene? Tenkte f.eks. på: ASUS A8V Deluxe/WIFI Socket939 link Noen erfaringer? Å angående dette kortet: vil jeg kunne bruke mine gamle HDer på dette eller støtter det bare slike nye koblinger? Prøvde å lese meg til det, men er ikke så inni akkurat det... Ett siste spørgesmål: Ser at det står på "Expansion slots: 1 x 8 AGP (1,5V only)... Vil dette med volten si at ikke alle skjermkort er egnet til dette HKet? Har selv et 9800 PRO som jeg har tenkt å bruke... På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 ja dette er vert og satse på! anngående hoved kort ville hha godt for Nforce3 250brikkset, fks MSI sitt! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg ville eller kjøpt et 754 system nå, og ventet med 939 til det kommer med PCI Exp. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 ja dette er vert og satse på! anngående hoved kort ville hha godt for Nforce3 250brikkset, fks MSI sitt! Ifølge produkt guiden finnes det ikke Socket 939 hovedkort med Nforce3 250brikkeset. Det må i tilfelle være noen som ikke er listet der. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Kjøper du et Nforce 3 250GB/Ultra eller K8T800 Pro-kort, så vil du neppe merke noen barnesykdommer. For øvrig, kommer det litt an på hvor mye penger du er interessert i å bruke, og om du uansett skal handle nå og ikke mot slutten av året. Hvis du uansett skal svi av en 15 til 20 tusen på et nytt system nå, så vil 939 være den beste måten å få topp ytelse på. FX-prosessorene er definitivt det raskeste alternativet. Hvis du derimot ønsker å holde deg innenfor rammene av 10 til 15 tusen, vil 754 være et bedre alternativ. Hvis du ønsker å vente litt, gjør du dog kanskje lurt i å vente til slutten av året, til det kommer hovedkort med støtte for PCI Express (f.eks. Nforce 4). (Mulig jeg overdriver litt rent prismesig her. Du får det selvfølgelig billigere enn dette, men det kommer jo også an på hvor mange komponenter du skal ha... poenget er egentlig bare at FX-prosessorene er ekstremt dyre.) Endret 12. september 2004 av bureaucrator Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Socket 939 = 250 Ultra Socket 754 = 250 og 250GB Såvidt jeg vet da.. Men jeg ville helt klart kjøpt et OK 754 sett hvis du MÅ oppgradere, hvis ikke vent til rundt jul og se hva som fins da Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg grunner litt på det samme. Og hvis du vil se flere innspill kan du kikke litt på min tråd også. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=296042&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå