Josten Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Har nettopp fått ny mobil (se t610) etter å ha hatt min 3330 i en ganske lang stund. Telefonene har jo forandret seg en del på den tiden, så er vel omtrent tilbake på nygeynnerstadiet igjen. Problemet er nemlig det at jeg verken får hentet eller sendt mms. Har netcom kontant og har aktivert fra netcom.no og fått tilsendt innstillinger. Når jeg får en mms, legger den seg i innboksen, men når jeg trykker på åpne, og den skal laste ned, dukker det plutselig opp "kommunikasjonsfeil", og jeg må trykke "ok" og får ikke lastet ned. Får samme melding når jeg prøver å sende. Kan ikke ha noe med dekning å gjøre iom at jeg har prøvd mange steder med god dekning. Har også prøvd å lage innstillinger selv etter oppskrift fra netcom.no og fått tilsendt innstillinger fra sonyericsson.no. Noen som vet råd? Endret 12. september 2004 av Josten Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har du penger på kontaktkortet? Vet hos Telenor så må en ha penger på kontantkortet for å klare å motta mms. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Da må du leve med å se bildene du mottar på netcom.no :O) Endret 12. september 2004 av highlander- Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hadde samme problem, husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde, men gikk inn på innstillinger og valgte mms profil, eller hva det heter, så valgte jeg Netcom mms på nytt bare. Etter det så virka det fint. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Flyttes til 'Operatører og tjenester' Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Har penger på kortet ja, dvs har 3kr Hadde 16 nylig da, men funket ikke da heller. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har man under 20kr på kortet vil det ikke registreres at man legger til tjenesten MMS på kontantkortet. Innstillingene får du lagt inn på telefonen, men du får verken sendt eller mottatt før abonnementet også er korrekt innstilt. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 13. september 2004 Forfatter Del Skrevet 13. september 2004 Ah okay. Det kan nok forklare det hele ja. Får kjøpe meg litt påfyll nå, trenger det jo uansett, så får jeg sjekke om det hjelper. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Fyll på mobilen og SÅ legger du til innstillingen på kortet. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei Hvis enn går under en viss grense når det gjelder kontantkort hos Netcom,tror det er 5 kr,så man ha en opplåsningskode,var borti det i fjor,det hjelper ikke bare å fylle på kortet Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei Hvis enn går under en viss grense når det gjelder kontantkort hos Netcom,tror det er 5 kr,så man ha en opplåsningskode,var borti det i fjor,det hjelper ikke bare å fylle på kortet Nei, det du sier her er bare tull. Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Følgende må sjekkes: (gjelder NetCom abo) For SE-tlf: 1) Ligger MMS-oppsettet inne? Meny - meldinger -MMS - Valg - WAP-profiler, sjekk at det ligger NetCom MMS som valgt profil. 2) Ligger WAP-oppsettet inne? Meny - Kommunikasjon - WAP-valg - WAP-profiler, sjekk at det ligger NetCom GPRS WAP som valgt profil. 3) Har du slått tlf av og på etter lagring av oppsettene? 4) Har du nok saldo på kortet? (MMS, min kr 5,-/WAP, min kr 20,-) Om man kommer under angitte saldo, kan det i verste tilfelle være behov for å kontakte kundesenteret på 05050 for å restarte GPRS på selve aboet. Men det skal normalt holde å fylle på spenn... tiny Lenke til kommentar
bolle100 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 har det samme problemet... den kjem nesten heilt på slutten av loadinga når den sender mms'en også kjem det ei feil melding... eg har se z600... noken som veit ka wap-profil den skal stå på når eg skal sende mms... mms gprs? wap gprs? gprs internett? wap/gsm tnm? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 har det samme problemet... den kjem nesten heilt på slutten av loadinga når den sender mms'en også kjem det ei feil melding... eg har se z600... noken som veit ka wap-profil den skal stå på når eg skal sende mms... mms gprs? wap gprs? gprs internett? wap/gsm tnm? MMS GPRS, men det må være din operatørs innstillinger. Hjelper ikke med Netcom MMS GPRS om du bruker Telenor. Lenke til kommentar
bolle100 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 ja eg har telenor oppsett. men når eg skal sende en mms melding så kommer denne meldinga opp når den nesten er ferdig med å sende: 2509:authentication failed... ka er galt??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå